سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

۱۰ سیاره‌ای که مشابه کره زمین هستند + تصاویر

مشکل کمبود زمین و قیمت بالای مسکن برای سکونت، شاید روزی انسان را به سمت سیارات مشابه زمین هدایت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسافرت فضایی و احتمال سکونت در سیاره دیگر، همیشه بشر را مجذوب خود کرده است اما علیرغم همه تلسکوپ‌ها و رصدخانه‌های عالی، سیاره دیگری یافت نشده است که بتوان آن‌را خانه نامید؛ با این حال، برخی از این اجسام آسمانی تقریباً شبیه به زمین هستند.

در ادامه مطلب با برخی از قابل سکونت‌ترین سیارات یا همان اجرام آسمانی که در حرکتی مداری به دور یک ستاره یا بقایای ستاره‌ای می‌گردند، آشنا می‌شوید.

سیاره Teegarden’s Star b

این سیاره از ژوئیه سال ۲۰۱۹، قابل سکونت‌ترین سیاره کشف شده بر اساس شاخص شباهت زمین است و ۹۵ درصد شبیه زمین است.


سیاره TRAPPIST-۱e

این سیاره تقریباً به اندازه ۴۰ سال نوری از ما دور است، براساس داده‌های Planetary Habitabilit Catalogue، این سیاره سومین سیاره قابل سکونت است که ۹۵ درصد شبیه زمین است.

سیاره TRAPPIST-۱d

این سیاره دارای دمای بسیار مشابهی با زمین است و حتی ممکن است دارای جو، اقیانوس‌ها و یا لایه‌های یخی باشد؛ دانشمندان این سیاره را ۸۹ درصد شبیه زمین می‌دانند.

سیاره کپلر -۴۳۸b

این سیاره در حال چرخش توسط فضاپیمای Kepler ناسا کشف شد. دانشمندان حدس می‌زنند که ممکن است در سطح این سیاره آب وجود داشته باشد اما برخی از مطالعات همچنین نشان می‌دهد که این سیاره هر ۱۰۰ روز یکبار از قمر خود تابش پرقدرت دریافت می‌کند که ممکن است سیاره را غیرقابل سکونت کند. در حال حاضر، این سیاره ۸۸ درصد شبیه زمین است.

سیاره Proxima Centauri b

این سیاره در مدار ستاره Proxima Centauri، نزدیکترین ستاره همسایه خورشید قرار دارد و ممکن است در شرایط سیاره‌ای و خصوصیات جوی مناسب روی سطح آن آب وجود داشته باشد اما از آنجا که یک طرف این سیاره به طور مداوم رو به خورشید و طرف دیگر آن همواره تاریک است، تصور می‌شود زندگی در نزدیکی مرز این دو امکان پذیر باشد؛ این سیاره ۸۷ درصد از به شبیه زمین است.


بیشتر بخوانید: توفان دوریان تاسیسات مرکز فضایی کندی را نشانه گرفت/ تاخیر در پرتاپ کپسول‌ها و موشک‌ها به فضا


سیاره کپلر -۴۴۲b

این سیاره سنگی از نظر اندازه و دما یکی از شبیه‌ترین سیارات به زمین شناخته شده است. این سیاره ۸۴ شبیه به زمین است.

سیاره EPIC ۲۰۱۲۳۸۱۱۰.۰۲

این سیاره فراخورشیدی که اخیراً کشف شده است، در حدود ۵۲۲ سال نوری از زمین فاصله دارد و بین صورت‌های فلکی Leo و Virgo قرار دارد.

سیاره فراخورشیدی یا اگزوپلنت سیاره‌ای است که خارج از مدار خورشیدی قرار دارد و به دور یک ستاره (غیر از خورشید) در حال گردش‌است.

سیاره Teegarden’s Star c

این سیاره در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین قرار دارد، چهارمین سیاره نزدیک به زمین است که تصور می‌شود قابل سکونت باشد. به دلیل دمای آن، تصور می‌شود که آب یا یخ در سطح آن وجود دارد. طبق داده‌های ESI، ۶۸ درصد شبیه زمین است.

سیاره Wolf ۱۰۶۱c

این سیاره در فاصله حدود ۱۳/۸ سال نوری از زمین قرار دارد و پنجمین سیاره نزدیک شناخته شده و قابل سکونت است؛ ستاره این سیاره تقریباً ۴۰ تا ۵۰ برابر بیشتر از خورشید، دارای توانایی سوزاندن است. این سیاره ۷۶ درصد شبیه زمین است.

سیاره Ross ۱۲۸ b

این سیاره نزدیکترین سیاره خارج از مدار خورشید است که به دور یک ستاره قرمزرنگ کوچک و خاموش گردش می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین نامزد‌ها برای سکونت محسوب می‌شود. اگر سیاره دارای اتمسفر باشد، درجه حرارت آن هم می‌تواند به اندازه کافی برای نگه‌داری آب در سطح آن مناسب باشد. این سیاره ۸۶ درصد شبیه زمین است.

آیا ما هرگز سیاره‌ای را پیدا خواهیم کرد که دقیقاً مانند زمین قابل سکونت باشد؟ و اگر این کار را انجام دهیم، آیا ما قادر خواهیم بود فناوری را توسعه دهیم تا به ما در طی مسافت‌های نجومی کمک کند؟ در نظرات خود را به ما بگویید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
ممد
۰۲:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
عجب نظرات زیبایی باز صد رحمت به اون یارو که میگفت خورشید پشتش به ماست
ممد
۰۲:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
عجب نظرات زیبایی باز صد رحمت به اون یارو که میگفت خورشید پشتش به ماست
ناصر
۲۲:۵۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
هر کسی یک حرفی میزنه که معلومه فقط یک چیزی شنیده از یک جایی ، طرف میگه کره دو قلوی زمین هست که توی اسمون چشمک میزنه
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
یا من استقرت الارضون
علی امام
۰۳:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
لطفا دیوانه نشین عضمت خدا رو ببینید ... فکر میکنید بعد از مرگ کجا قراره بریم ؟؟؟ بله دقیقا تو یکی از این سیارها که نمیدونیم کجاست قرار میگیریم که با جسم و جسد رقیقتر که بهش جسد مثالی میگن زندگی میکنیم برزخ مگه کجاست یکی از همین کرها و اما انفجار بزرگ باعث این شد که هرچیزی که در این دنیا وجود داره یک دو الی 6 قلو هم داشته باشه و فکر نکنید که ما تنها هستیم در سیاره ی شباهنگ الف و ب در قرآن هم ذکر و یاد شده و از ستاره صحبت میشه و در زمانی که هنوز هیچکسی از ستاره شباهنگ بی خبر نداشت در قرآن از اون یاد شده و گفته بود و الان که دولتها راجبش خیلی چیزها میدونن و فعلا مخفی میکنن بدونید که دقیقا ستاره ای هست که دقیقا شبیه که نه خود زمین هستش خود دو قلوی زمین که اسمش سیریوس B هستش و بعد از سیریوس Aشناخته شد که همین الان اگه به آسمون نگاه کنید ستاره ای پر نورتر و نزدیکتر از همه ستارها مشاهده میکنید که کنارش یک سیاره یا ستاره ی نامرعی و غیر قابل درست دیدن هست که اون ستاره ی سیریوس بی هستش و همون بزرگترین ستاره شباهنگ ستاره ی سیریوس الف هستش که بی کنارشه سیریوس بی دو قلوی زمینه و حیات داره ولی صاحبانی هم داره که زمینیانرو میتونن راحت از بین ببرن چرا که بهتر از ما زندگی کردن و بهتر از ما صاحب علم و فناوری شدن و اونها فرازمینیها هستن
احسان
۲۳:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
اگر انسان بتونه به سیارات دیگه سفر کنه خدا عاقبت موجودات زنده اون سیاره رو بخیر کنه
من همونم:/
۱۵:۰۹ ۲۹ تير ۱۴۰۱
کاش به خودمون بیایم و بفهمیم با عوض کردن جا چیزی عوض نمیشه مثل بلایی که سر زمین خونه اصلیمون آوردیم به بقیه جاها هم گند میزنیم تازه اگه بتونیم سیاره مناسبو پیدا کنیم و بتونیم بریم. بچه بازی که نیست فیلم علمی تخیلی زیاد پخش میکنید مصیبت میشه دیگه٬ ملت خیال میکنن کشکه...ذات بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است. باید خودمونو اصلاح کنیم‌. و من الله توفیق:)
محمد
۲۲:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۱
بر اساس فرضيه ثابت شده جهان هاى موازى در جهان بينهايت هستى مليونها سياره شبيه زمين وبا انسانهايى شبيه من و تو كه يا همزمان و عين من و تو زندگى مى كنند يا دهها سال قبل و يا دهها سال بعد از الان من و تو در زمين هاى شبيه زمين ما اكنون زندگى مى كنند . و ما در خواب به زمين هاى ديگر و به خودمان در رمين هاى ديگر سفر مى كنيم ، همراه مى شويم و همچنين همزاد هاى من و شما هم زمانى كه مى خوابند با زندگى ما همراه مى شوند و صبح كه بيدار مى شوند براى اطرافيان شان كه شبيه اطرافيان ما هستند تعريف مى كنند .
محمد
۱۳:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
اگر روزی به فن آوری حرکت بین ستاره ای برسیم اونوقت رویای حضور انسان در سیارات فراخورشیدی ممکن خواهد بود و ظاهرا از نظر تئوری چنین چیزی ممکن هست فقط تکنولوژی ساختش نیست
میسن
۰۴:۰۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
اصلا شک نکنید که در این عالم جز زمین خیلی کره ها هستند که توش حیات وجود دارد ولی متاسفانه ما هیچگاه نمیتوانیم یهشون برسیم کمتر از هزارسال دیگر نسل ما ادم ها از بین میرود و منقرض میشویم شاید موجواتی شبیه انسان بعدها بوجود بیایند اما نژاد ما یعنی هموسیپین ها تا هزارساله دیگر منقرض میشود
محمد حسین
۱۷:۰۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ممنون اطلاعات خوبی بودن
و اینکه عمر ستاره خورشید روزی به پایان خواهد رسید پس انسان مجبور هست جایی غیر از منظومه شمسی برای زندگی پیدا کنه.
آیسان
۱۲:۳۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
تا اون موقع همه مون مردیم.
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۴ دی ۱۴۰۰
صد در صد ، در این عالم همه چی بینهایت هست بنابراین سیارات دیگه ای مثل زمین وجود دارد و انسان هم در آنها وجود دارد
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۵ دی ۱۴۰۰
شاید اصلا یه کره دیگه تو یه کهکشان دیگه وجود داشته باشه دقیقا مث کره باشه ما چ بدونیم...شاید اصلا آدمایی ام توش زندگی میکنن و ما خبر نداریم...
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
به نظر من انسان ها میتونن حتی تو سیاره های گرم هم زندگی کنن چون میتونن دی ان ای خودشون رو با اون جا ترتیب بدن این قیر ممکن نیست که انسان روی یک سیاره ی دیگه زندگی کنه انسان حتی میتونه روی عطارد یا حتی گرم ترین سیارات زندگی کنه اونم با تکنولوژی هایی که ساختن .
الان
۰۸:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
شوروی کشف کرده که روی ناهید ۱۲۷ دقیقه یک انسان بالغ دوام میاره.چجوری انسان میخواد رو ناهید زندگی کنه؟
valkyrie
۱۵:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
شبیه ترین سیاره به زمین نیوتون هست و مریخ در مریخ در باستان ها تازگیافسیل انسان پیدا کردند ور رد رودخانه ها اما تا وقتی بخواد خورشید ما را نابود کند ما از زندگی تو زمین لذت بردیم یا انسان ها تکامل پیدا کردند
دخترم دوازده سالمه
۱۳:۲۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلام ببینین درسته اینا شبیه زمین هستند اما باز هم نمی‌شود گفت خیلی.
خدایی زمین خودمون با این امکانات درست و حسابی بریم سیاره های دیگه؟
هرچند خیلی جذاب و هیجان آور هست ولی کار یکی دو روز که نیس
تازه بازم من میگم جای انسان ققط تا زمینه نه تو سیاره های دیگه اونا برای موجودات فرازمینی ساخته شده اند که شاید بتونن اون دما رو تحمل کنن چون دقت کنید همه ی سیاره ها یا خیلی گرم هستن یا خیلی سرد
حداکثر دمایی که تو سیاره ها میتونیم تحمل کنیم ۱/۵ دقیقه هست!!!!!!
و این سیاره ها خیلی قشنگ هستند و مطمئن هستم همه ی آدم ها دوست دارن برن ی سیاره دیگه ولی ما نمیتونیم با محیط اونجا کنار بیاییم.
ممنون از مطلب مفیدتون
ابانا
۱۵:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله 100 درصد امکان داره امیدوارم از فضا پیمای اگزومارس جواب بگیریم
علی
۱۳:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
انسان ها دارن سیاره ی مادری خودشو نابود میکنه که بره یه سیاره ی دیگه پیدا کنه
به نظر من اگه هم سیاره و فضای های هم باشه وبا انسان رابطه بر قرار کنند بعد از چند روز انسان نابود میکنن.انسان هرجا پاش برسه درجا اونجا رو نابود میکنه وبعد میخواد درستش کنه..دعا کنید اگه هم فضای باشه زورش به انسان نرسه.
خوشنود واگیردار.
بی نام
۲۲:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بله وجود دارد ....اگر وجود نداشت هیچوقت به ذهن ما انسانها نمیامد .هرنظر یا ایده ای که به فکر و مغز انسان راه یابد پس آن ایده غیر ممکن نیس اگر غیر ممکن بود دور از تصور ما بود ....پس هم سیاره قابل سکونت با شرایط زمین وجود دارد هم موجودات فرا زمینی .....
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
به نظرمن سیارهای حتی بهتراززمین هم پیدامیشود
مانی
۱۹:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
بله به نظر من سیاره مانند زمین پیدا میکنیم از آن نهایت استفاده را می‌کنیم و ممنونم از این سایت فوق العاده اگر این سیاره را پیدا کردیم حتما در این سایت اعلام کنید خداحافظ
مجتبی
۰۷:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ما کار خودمون رو درست انجام بدیم، نمیخواد جوش و حرص سفرهای فضایی و سکونت در سیارات فرا زمینی و خورشیدی رو بخوریم. روند علم و دانش بشر و اونایی که این کاره هستند دارن برای این کار تلاش میکنن.
فردین پورنجفی
۰۷:۵۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
ما حتما در آینده‌ای نزدیک موفق به این کار خواهیم شد چون ذهن بشر بی انتهاست و بقول معروف نشد و نمیشود وجود ندارد فقط در این مورد باید اتحاد داشت و کارشکنان را بدور از این ماجرا قرار داد، اینم یادتون باشه که خدا وجود داره خدایی که هرچیزی که وجود داره رو خلق کرده و خدا طرفدار انسان هاست.
AA
۱۱:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
انسان سیاره خودش رو نابود کرده ، حالا حوصلش سر رفته چون جایی نیست که نابود کنه و برای همین هی میگرده تا جایی رو اخر پیدا کنه .
مثلا همین مریخ رو میگفتن میخوایم تا ۲۰۳۰ آباد کنیم
حتما میخوان اونجا رو مثل جو زمین پر ماهواره های فرسوده یا زباله های فضاپیما ها کنن .
حسین
۰۱:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
به نظر شما زمین دیگه ای وجود داره که انسان های دیگه در آنها زندگی میکنند و ما خبر نداریم ؟
یوسف
۱۲:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
بله
پریا
۱۰:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
ممنون عالی بود
علی
۲۳:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
انسانی که با یک سفر کردن در زمین ب یک شهر دیگر تا چند روز حالش بده بنظر شما دوام میاره روی سیاره هایی که نه اکسیژن نه آب نه خوراکی فقط مگر خدا بخواد این کار بزرگ فقط از خدای بزرگ بر میاد ولاغیر این رفتن ب سیاره های دیگر دخالت بی جاست در کار خداوند بزرگ (الله اکبر)
عالی
۲۱:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
خوب بود
ابوالفضل
۱۰:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
و در آفرینش جهان نشانه هایی است برای افرادی که می اندیشند
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
ممنون از مطلب مفیدتون
فتح الله
۰۲:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
چطور زمین قابل سکونت را قبود داریم خداراهم قبول داریم مگر میشود سیارات دیگر را شبیه زمین قبول نکنیم قدرت از اوست
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
بله ولی طول میکشد
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دانشمندای خارجی دارن رو قرآن تحقیق میکنن چون خیلی چیزای جهان هستی داخلش نوشته شدن اما به صورت رمز... مثل نبود اکسیژن وقتی از سطح زمین فاصله میگیری... یا همین موجودات فضایی که تو قرآن نوشته ما موجوداتی را در آسمان ها و زمین خلق کردیم
قلیچ
۲۰:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
اطلاعات خوبی بوی ممنون
اعظم طباطبائی
۰۰:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام
آیا سیاره ای غیراز زمین وجو دارد که در آینده انسان بتواند روی آن زندگی کند؟ اگر وجود دارد چطور می شود روی آن زندگی کرد؟
باسپاس
15.07.1399
karen
۱۲:۳۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
عالی بود دوست داشتم البته عاشق کلپر شدم چند سال نوری طول میکشه برسیم اونجا یک سیاره دیگه دیدم نوشته بود40 سال طول میکشه
برسیم یعنی تا اینکه من48ساله شده باشم اوووووف
یوسف
۱۱:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
40 سال نوری با سریع ترین فضا پیمای دنیا میشه چندین میلیون سال
سعیدبابایی
۲۰:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بشرطی پیدا میکنم که اونجا تحریم نشیم
غلامعلی
۱۲:۲۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
به نظر بنده حتما سیاره وجود دارد که شبیعه زمین باشد
سودا
۱۱:۳۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
واقعا فوق العاده بود
هنوز باورم نمی شه وجود داشته باشند
حسین
۱۶:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
یه کی نیست به این آدم بگه هرچی ظلم میخواهی بکنی توی همین سیاره بکن میخواهی بری سیارات دیگه روهم آلوده کنی.
یه چیز دیگه هم اینکه آخه آدم مگه چقدر عمر میکنه به خواهی آدم خوبی باشی همین جا میخوای آدم بدی هم باشی همینجا.
یوسف
۱۱:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا
راییل قفاییل
۰۲:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
انسان نیازی به فناوری خاصی برای رفتن به این سیارات ندارد انسان تنها موجودی است که خدا برای خلقتش به خودش افرین گفته .تنها چیزی که انسان نیاز دارد شناخت خودش هست و احترام به بقیه موجودات هستی اونوقت خواهد دید که فاصله های میلیارد سال نوری رو هم در عرض یک ثانیه طی خواهد کرد به امید روزی که خودش را بشناسد
یوسف
۱۱:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
به احتمال 99 درصد تو این جهان بسیااااااااااااار بزرگ که نمیتونیم توصیفش کنیم موجودات زنده ای که باهوش تر از انسان هستن وجود داره
احمدظاهر
۰۳:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
انسان اگر بتواند متحد شود زمین را درست اداره کند دست ازجنگ و انحصارطلبی بردارد دیگر کمونیست امپریالیست نباشد بفکر بشریت باشد ما تا ده برابر این جمعیت را قادریم خانه بسازیم انرژی تولید کنیم اما بشر یک موجود بسیار کنجکاو است اگر پانصد سال قبل حرکت نمی کرد آمریکا را کشف کند یا جاهایی خیلی ناشناخته را پس خداوند مارا اشرف مخلوقات قرار داده یک بار یک انسانی مثل انشتین میآید علم را یک قرن بیشتر فقط با تئوری درذهنش جلو می‌برد سراز سر کائنات سیاهچاله ها نیروی اتم وغیره برمی دارد حال ما نیاز به یکی دیگر مثلش داریم تا علم را دوباره یک پله جلوببرد به بعد چهارم پنجم دست یابیم به سرعت بالاتر ازنور با جابجایی هایی مثل فیلمهای خیالی ازیک نقطه غیب و در هزاران یا میلیونها کهکشان آنطرف‌تر ظاهر شویم به آنرژی کهکشانی وفراتر دستیابیم شکل و اندازه کنونی را بهتر و برهمه بیماریها غلبه کنیم حس نوع دوستی عشق و محبت و غیره داشته باشیم آنوقت قادریم جهان‌هایی را کشف کنیم برای هرجفت انسان کافی هستند ما واقعا تعداد کهکشانها رانمی دانیم درهرکهکشان چندتا ستاره مثل خورشید است که سیاره ای مثل زمین داشته باشد شاید تعدادشون از آدمها بیشتر باشد فقط در همین کهکشان راه شیری حالا فکرکنید خداوندبرای ما انسانها چکار که نکرده پس مطمعن باشید ما قادریم ازهمه بلاها عبور کنیم و به سرمنشع حیات برسیم چون ما را خداوند وقتی آفرید به همه فرشتگان گفت اوراسجده کنید پس حتما انسان آنقدر باهوش و کنجکاو است به همه خواهد رسید
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
حرفتون درسته . واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم . اگه هم به سیاره ی دیگه ای بریم خیلی ویروس باکتری ها وجود ندارن و ویروس های دیگه هستن . ولی خدا رحم کنه اونا از کرونا بدتر نباشن !
یوسف
۱۱:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
خداوند در قران گفته ای انسان زیادی هم کنجکاوی نکن همین بیگ بنگ ممکنه 1 میلیاردیوم کل جهان باشه قدرت و تفکر انسان هیچوقت به کاری که خدا کرده نمیرسه خدا گفته هفت در جلوی انسانه که فقط میتونه اتاق اول رو ببینه فوق فوقش
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ادمها زمین رو اباد کردن حالا میخوان سیاره های ک شبیحه زمین هست رو اباد کنن؟یعنی جای تو این جهان هستی نیست ک ادمها قصد خرابکردن رو نداشته باشت
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
صبحانه الله
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اگر با وجود کرونا زنده موندیم
نا شناس
۱۸:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا درست میگی
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
ایا زمین نور دارد: مانده ستاره روشن می شود؟
یاسین
۱۶:۴۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
نه سیارات نور ندارند
مهدی
۰۲:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سیاره ها نور ندارند از ستاره شان نور و گرما میگیرن
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۵ دی ۱۳۹۸
علم خداوند محدودیت پس هرچیزی ممکه وفقط باید گفت سبحان الله
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من به جاي اينكه دنبال سياره هايي بگردن كه ميليونها سال ديگه هم بهشون نميرسيم چند تا شهاب سنگ يخي بزنيم به زهره و مريخ كه بغل مان تا پر از آب بشن البته اينكار رو بايد وقتي اونطرف خورشيدن كرد كه چيزي ازشون نخوره به زمين ضمنا چند تا بمب هيدروژني هم جلوشون زد كه سرعتشون موقع خوردن حسابي كم بشه
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم . حالا شهاب سنگ نه ! می تونن کاوشگرای فضایی رو به این امکانات مجهز کنن . ولی زهره نمی شه چون ما هرکاری کنیم زهره رعد و برق هایی داره که برای آتیش زدن یه شهر کافی هستن و دماش ۲۴۲ درجه ی سانتیگراده . می تونیم در عرض ۱ هزارم ثانیه تو زهره کباب گرم کنیم .
یوسف
۱۱:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
کی گفته مریخ گرمه بیشترین گرمای مریخ 40 درجست و سرد ترین منفی 150 درجه تو مریخ باید کربن دی اکسید درست کرد که گرم بشه تازه واسه زهره هوای سرد تاثیر گذار نیست چون اثر گلخانه ای داره و دوباره گرم میشه
یک انسان
۱۶:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
تا ۵ میلیارد سال چیه! تا چشم بهم بزنیم امام زمان ظهور کردن دنیا گلستون شده؛ نیازی نیست خودمونو به آب و آتیش بزنیم برا این چیزا
نا شناس
۱۰:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
این حرفا دیگه چیه میزنیدد
داریوش احمدی
۰۶:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
بدست آوردن فن آوری که بتواند انسان را قادر به سفر بین‌کهکشانی و مسافت های بعید نماید امکان پذیر است فقط انسان باید بتواند در بعد چهارم سفر کند وسفر در بعد چهارم دیر یا زود محقق خواهد شد وانسان به سرعت های فوق العاده بالاتر از نور دست خواهد یافت از لحاظ تئوری امکان پذیر است ..... اما آیا واقعاً مشکل بشر بر روی زمین کمبود مکان و یا افزایش زباله یا کرم شدن زمین است ویا..... خیر مشکل اینها نیست بشر روی زمین داره و این چه بشری است که یک کشور محصولات کشاورزیش را بخاطر ثابت نگه داشتن ازبین میبرد و روی همین زمین تعداد بیشماری انسان از گرسنگی میمیرند ..... حل مشکلات بشری در صورتی که اتفاق بیفتد و این رشد فکری در بشر ایجاد بشه حتما نیازی به مهاجرت از زمین نخواهد بود مگر همان میلیاردها سال آینده که آنهم با دست یافتن به تکنولوژی تا اون زمان نیازی به رفتن از زمین نخواهیم داشت .... پس را ه حل از بدویت خارج شدن بشریت است ......
نا شناس
۱۰:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
درسته
انسان دو پا: هومن
۲۳:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سفر به نزدیک ترین ستاره با سرعت نور یعنی پروکسیما قنطورس حدود4 سال طول میکشه با فناوری موشک همجوشی هسته ای این سفر حدود20 ال 30 سال طول میکشه پس بنابراین انسان نمیتونه به همه این سیاره هایی که نام بردید بره چون تا سفینه اونجا برسد حتا با20% درصد سرعت نور تمام خدمه ی سفینه مرده اند تازه با توجه به سرعتی که سفینه میرود باید یک کشتی فضایی بسیار بزرگ یا سفینه ای کوچک اما بسیار مقاوم ساخت تا بتونه فشار را تحمل کنه البته انسان حق انتخاب خواهد داشت تا در میان سیاره هایی تا حداکثر20 سال نوری یکی را انتخاب کند و البته برای مسافت های دورتر باید از سرعت نور فراتر رفت البته هیچ جایی برای انسان بهتر از زمین نیست چون انسان متناسب با شرایط زمین تکامل پیدا کرده و زندگی در سیارات مختلف و البته قابل سکونت برای انسان چندان آسان نخواهد بود.....
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
انسان میتواند تا زمان رسیدن به هر سیاره ای خود را منجمد کند
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
الان همه سعی بر استفاده از سلاح هسته ای هستند اکر جنگ هسته ای جهانی شود بشری نمیماند که به کرات دیگر فکر کند
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
همینطور که انسان داره تو صنعت هسته ای پیشرفت می کنه و اتم رو شکافت هسته ای میده به احتمال زیاد در آینده نزدیک می تونیم به هم جوشی هسته ای هم دست پیدا کنیم و اگه از انرژی بسیار زیادی که داره درست استفاده کنیم قطعا مصافرت به این سیاره ها امکان پذیر میشه یه یا علی بگیم انشا الله همه چی حل میشه
ممدو
۱۵:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
طبق شو اه ما تا سال 2050 در مریخ سکونت خواهیم کرد ، این درست هست شک نکنید ، بچه های ما در مریخ سکونت خواهند کرد... خورشید زمین را تا 5 میلیارد سال دیگه نابود میکنه و ما باید فرار کنیم! فقط همین!!!
هادی جهانمهر
۲۳:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بنظرت اصلا بشر تا 5 میلیارد سال آینده باقی میمونه که بخواد از خورشید ابرنواختر فرار کنه ؟!؟ دایناسور ها 180 میلیون سال برای بقا امان داشتن ، کلا 600 میلیون ساله که حیات روی زمین شکل گرفته !! اونوقت فکرمیکنین انسان قراره تا 5 میلیارد سال باقی مانده صفا کنه ؟؟ اول بزارین ببینیم اصلا تا دوره زمین شناسی بعدی پابرجا میمونیم ؟! ما حتی از شرارت سیاره خودمون هم در امان نیستیم ؛ یه نمونه ش انقراض بزرگ پرمین ... فعلا ما باید به فکر حفظ داشته هامون از انقراض بعدی باشیم یه وقت مثل قبلیا نترکیم !!
مهدی
۱۷:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
داداش یه جوری میگی ۵میلیارد سال انگار داری میگی پنج روز من تا پنج میلیارد سال دیگه اتمم باقی نمیمونه
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
من دارم به پاسخ دوتا پاسخت پاسخ می دم با شما نیستم . آقای جهانمهر والا نباید بگیم شرارت زمین . شرارت اختیاریه ، شرور ماییم که داریم سر این سیاره ی بدبخت این همه بلا میاریم اینا بلایای طبیعین تازه اگه انسان در برابرش مقاومت داشت که دیگه اسمش بلای طبیعی نبود . بعدشم ما راس وقتی که ۵ میلیارد سال میشه فرار نمی کنیم که ! شاید ۱۰۰۰۰۰ سال دیگه فرار کنیم . حالا با شما صحبت می کنم نظر دهنده ی محترم . اگه به مریخ هم بریم خب باز هم با ابر نواختر خورشید نابود می شیم . یعنی با ابر نواختر کل منظومه ی شمسی نابود میشه . باید به فکر سیارات فرا منظومه ی شمسیی باشیم
محمدرضا میرزایی
۱۱:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
این برای من سواله که چرا باید ما به سیاره دیگر سفر کنیم جامون تنگه اکسیژن نداریم ... لطفا جواب دهید
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
هم اکسیژن داریم هم جا اما هم هوا روبه گرم شدنه هم زباله ها زیاد شده.
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
انسان موجود کنجکاوی هست
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
هر چیزی که بشر توان فکر کردن به اون رو داره توان انجام اون رو هم خواهد داشت فقط زمان میخواد. شاید خیلی زود تر از اون چیزی که تصور کنی
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اگر هرسیاره امادگی حیات داشته باشه کن فی یکون میشود . لازم نیست تو زحمت بکشی تا اونجا بری کارهارا هندل کنی .
محمد
۰۸:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
الله اکبر... خدایا عاشقتم...
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اخه نمیشد اسم اینارو فارسی بنویسی.
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
من که با دیدن این تصاویر فقط داشتم به بزرگی خدا و رحمتش فکر میکردم...
واقعا الله اکبر...
رضا
۰۳:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
این آرزویی برای بشر میمونه تا یه 10قرن دیگه شاید اون موقع یه کارایی کردن و دنیا رو نجات دادن
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ده قرن دیگه نجات دنیا چه جوری میشه .