دانستنی‌های نجوم؛

جرم آسمانی آرام، اما کُشنده/سیاره‌ای یخی در میان آتش/ ضدآفتاب‌های طبیعی که در شب می‌بارند

در میان اخبار نجوم امشب از اجرام آسمانی کُشنده و ضدآفتاب‌های طبیعی که در شب می‌بارند، خواهیم گفت.
جرم آسمانی آرام، اما کُشنده/سیاره‌ای یخی در میان آتش/ ضدآفتاب‌های طبیعی که در شب می‌بارندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رفتن به فضا برای خیلی از افراد رویایی بیش نیست، اما حال که نمی‌شود به آن مکان‌ها به راحتی سفر کرد اطلاعاتی از زندگی و زیست‌بوم سیارات مختلف جالب توجه بسیاری است. در این گزارش قصد داریم به بررسی جالب‌ترین مسائل حوزه نجوم و فضا بپردازیم.


سیاره‌ای یخی که  روی آتش قرار دارد!

این سیاره به نام Gliese ۴۳۶b در فاصله ۳۳ سال نوری از زمین قرار دارد و جزو عجیب‌ترین اشیا فضا به شمار می‌آید، جنس این سیاره از یخ است، اما بر روی آتش دیده می‌شود. این سطح سیاره دارای دمای ۴۴۰ درجه سانتیگراد است، اما نکنه جالب توجه اینجاست که پوشیده از یخ است. گفته می‌شود دلیل این اتفاق را باید در نیروی گرانشی هسته سیاره جست وجو کرد.
 
 

سیاره‌ای به ظاهر آرام، اما کُشنده

این سیاره فرا خورشیدی با نام HD ۱۸۹۷۳۳ b به رنگ آبی دیده می‌شود و به نظر بسیار آرام است، اما جالب است بدانید پشت ظاهر آرام این سیاره باطنی آشفته نهفته است، فقط کافی است در این سیاره قدم بزنید متوجه باد‌های شدید با سرعت ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ساعت و باران‌های شیشه‌ای دندانه دار به طور بی رحمانه‌ای بر سرتان خواهد ریخت. 

سیاره‌ای که در آن ضد آفتاب می‌بارد!

این سیاره به نام "کپلر-۱۳ ای‌بی (Kepler-۱۳Ab) یکی از داغ‌ترین سیارات فراخورشیدی شناخته شده به حساب می‌آید که دمای آن در طول روز به ۲۷۶۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. گفته شده در این سیاره ماده ضدآفتاب تیتانیوم اکسید به صورت برف در آن می‌بارد. این سیاره ۱۷۳۰ سال نوری از زمین فاصله دارد، ولی چنانچه روزی موفق به سفر به آنجا شدید، باید کرم ضد آفتاب هم همراه خود ببرید، زیرا ضدآفتاب‌های طبیعی آن در قسمت شب آن می‌بارند.
 

سیاره ای شبه زمین  که می‌توانید در آن زندگی کنید 

سیاره فراخورشیدی به نام کلپر (Kepler-۱۸۶f)، که در فاصله ۵۰۰ و ۱۲۰۰ سال نوری از کره زمین قراردارند توسط محققان علوم ستاره شناسی کشف شده که به میزان زیادی به کره زمین شباهت دارند، اما آسمان ابری این سیاره با اتمسفر و ابر‌های کرم رنگ، فضای خسته کننده و غم زده‌ای را برای ساکنان احتمالی آن به وجود خواهد آورد همچنین با توجه به رنگ و غلظت ابر‌های آن، آسمان کم ستاره تری نیز در انتظار ساکنان آن خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضا ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار