سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت دامپزشکی بر ذبح دام‌ در تاسوعا و عاشورا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر ذبح دام‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در شهربابک خبر داد.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر ذبح دام‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: دامپزشکی شهربابک با ساماندهی ۲ اکیپ سیار و ۲ اکیپ ثابت، نظارت بر ذبح دام‌های نذری را از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ عصر در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا بر عهده دارد.

او افزود: دامپزشکی با ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار آمادگی لازم برای اعمال نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را دارد.

اسدی بیان داشت: در این اکیپ‌ها ۲ نفر دامپزشک، ۷ نفر بازرس بهداشتی حضور دارند.

او با بیان اینکه کشتار دام در معابر عمومی احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کند، تصریح کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، شهروندان دام نذری خود را در کشتارگاه دام کشتار کنند.

 اسدی با اشاره به حضور ناظران ذبح شرعی و بهداشتی در کشتارگاه اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه مرتبط صورت گرفته و کشتارگاه دام طی این دو روز فعال هست و خدمات بهداشتی و شرعی به شهروندان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام /ب

ذبح دام‌ در تاسوعا و عاشورا

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.