سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریا شنبه تا دوشنبه مواج است/ دما ۲ تا ۵ درجه بیشتر می‌شود

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: از شنبه تا دوشنبه هفته آینده خلیج فارس به علت وزش باد شمال غربی مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا در امروز و فرداست البته در ساعاتی از امروز (پنجشنبه) تا شنبه به سبب افزایش وزش باد بر روی مناطق جنوبی خوزستان، احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و غبارآلود شدن شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان وجود دارد.

زهرا راستگو افزود: شنبه تا دوشنبه به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس، سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد شد و پیش بینی می‌شود در این مدت سرعت وزش باد بر روی دریا گاهی به ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در نیمه جنوبی خلیج فارس به ۲ متر برسد.

او ادامه داد: براین اساس توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی در این مدت خودداری شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: انتظار داریم فردا (جمعه) و شنبه بیشینه دمای هوا در برخی نقاط استان ۲ تا ۵ درجه افزایش یابد.

راستگو با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر گفت: آسمان استان در این مدت، صاف تا کمی ابری در برخی نقاط به ویژه در سواحل جنوبی همراه با غبار محلی و احتمال مه رقیق صبحگاهی، در مناطقی از نیمه شمالی استان احتمال گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: جهت وزش باد نیز در سواحل شمالی و مرکزی، شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از امشب شمال شرقی تا شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود و در سواحل جنوبی و مناطق غیر ساحلی هم جهت وزش باد متغیر با سرعت ۸ تا ۲۸ و گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

راستگو عنوان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

او  افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۰:۵۶ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۱۲، مد دوم ساعت ۱۳:۲۵ و جزر دوم دریا ساعت ۱۸:۵۷ است.
رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود امروز اهرم، برازجان و خورموج با ۴۵ درجه گرمترین نقاط استان باشند و فردا نیز کمترین دما با ۲۵ درجه در جم ثبت شود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.