هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد دمای هوا امروز و فردا در برخی نقاط یک تا دو درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش سرعت باد شمال غربی بر روی جنوب خوزستان، احتمال ایجاد گردوخاک و غبارآلود شدن قسمت‌های شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی استان وجود دارد.

زهرا راستگو افزود: دمای هوا نیز امروز و فردا در برخی نقاط در حدود یک تا دو درجه افزایش می‌یابد که بر این اساس پیش بینی می‌شود امروز برازجان با ۴۶ درجه گرمترین شهر باشد.

او ادامه داد: در ساعاتی از وقت امشب تا صبح فردا با افزایش سرعت باد، دریا در قسمت‌های شمالی خلیج فارس تا حدودی متلاطم خواهد شد. همچنین در ساعات بعدازظهر تا شب با افزایش ابر در برخی نقاط استان احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی به صورت همرفتی، وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا، در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ و گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود که امشب تا صبح فردا بر روی دریا ۱۲ تا ۳۲ و گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

راستگو افزود: در قسمت‌های جنوبی استان هم جهت وزش باد متغیر خواهد بود با سرعت ۸ تا ۲۸ و گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت.

او ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز تا پیش از ظهر فردا، ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که از امشب تا صبح فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۵ بامداد، مد اول دریا ساعت ۱۰:۰۲، جزر دوم دریا ساعت ۱۶:۲۵ و مد دوم دریا ساعت ۲۲:۵۱ است.

انتهای پیام/ک

هوا گرمتر می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.