سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۲ هزار متر مربع سنگ فرش در مسیر غار‌های دستکند «کنزق» سرعین

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اجرای دو هزار متر مربع سنگفرش در مسیر غارهای دستکند کنزق واقع در شهرستان سرعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: کل پروژه سنگ فرش ۳۵۰۰ متر مربع است که تاکنون دو هزار متر مربع از آن خاتمه یافته است.

او افزود: علاوه بر این با اتمام فاز نخست کاوش‌ها در سال گذشته، عملیات فاز دوم کاوش نیز بعد از اتمام روند محافظت از غار‌های کاوش شده، به زودی آغاز می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: غار‌های دستکند روستای کنزق یکی از آثار شاخص تاریخی این استان است که نیازمند کاوش و لایه نگاری تاریخی است تا قدمت آن مشخص شود.

لطفی افزود: غار‌های دستکند جاذبه کم نظیری را تشکیل داده که جهت تعریف آن به عنوان مقصد سفر گردشگران مطالعاتی توسط مشاور انجام شده است.

او گفت: با احیا غار‌های دستکند، جاذبه‌های گردشگری سرعین افزایش یافته و صرفا متمرکز در آب‌های گرم معدنی نیست. تا جایی که کنزق به عنوان یک جاذبه تاریخی برای مسافران این شهرستان معرفی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: در آینده نزدیک با نظر مشاور تاسیسات گردشگری مناسبی نیز در این محوطه احداث می‌شود که می‌تواند به ماندگاری مسافران کمک کند.

انتهای پیام/ع

غار‌های دستکند روستای کنزق یکی از آثار شاخص تاریخی استان اردبیل است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.