سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت دار در دستور کار قرار گیرد/ مشکل تامین آب گلخانه‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را پیگیری می‌کنم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بر لزوم اولویت بندی و تخصیص هدفمند اعتبارات پروژه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور نمی‌توان منابع اعتباری تمام پروژه‌ها را تامین کرد لذا لازم است با تزریق هدفمند اعتبارات، تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت دار در دستور کار قرار گیرد.

او در خصوص تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی نیز گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باید در این زمینه بررسی کارشناسی انجام و واحد‌هایی که به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند را مورد تایید قرار دهد؛ ما نیز در تهران موضوع را پیگیری می‌کنیم که روند ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحد‌های تولیدی تسهیل شود.

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در آذربایجان غربی افزود: اگر بانک‌های استان صرفا بعلت کمبود منابع اعتباری خود در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحد‌های تولیدی با مشکل مواجه هستند حتما به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کنند که موضوع را در مذاکره با مدیران بانک‌ها در تهران حل کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین در خصوص رفع مشکل تامین آب برای احداث گلخانه‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قول پیگیری داد.

انصاری در رابطه با افزایش اعتبارات مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: در تلاش هستیم چند بانک دیگر را به ۴ بانک عامل تعیین شده در مرحله اول طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اضافه کنیم که بتوانیم منابع بیشتری را در مرحله دوم به استان‌ها اختصاص دهیم.

او به موضوع واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: دلیل عدم موفقیت این طرح در کل کشور، مقاومت و عدم علاقه مدیران و دستگاه‌های دولتی به واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است در حالیکه با اجرای این طرح هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مردم پیش نمی‌آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: اعتبار پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان ۹۲۷ میلیارد تومان است که از میان این پروژه ها، ۳ پروژه بعنوان پروژه بزرگ مقیاس و مهم استان انتخاب و تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

ناصر حضرتی پر از بهبود وضعیت و رشد سالانه اعتبارات مصوب استان نیز خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۲، ۱۷۴ میلیارد تومان بود که با ۱۹.۱ درصد رشد سالانه به ۴۹۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

او ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نیز از ۳۰۶ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۲۲۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی اشتغالزای استان مطرح و مقرر شد با پیگیری‌های جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در استان، مشکلات آنان رفع شود.
 
انتهای پیام/م
 

سفر انصاری به ارومیه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.