سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقاضای دریافت ۲۰ نوع داروی خاص فقط از طریق درخواست در سامانه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از دهم شهریور ماه تقاضای دریافت ۲۰ نوع داروی خاص فقط از طریق درخواست در سامانه برای داروخانه‌ها امکانپذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برای جلوگیری از خروج دارو‌های خاص از شبکه رسمی توزیع و تسهیم عادلانه این اقلام به داروخانه‌ها معاونت غذا و دارو ساز کاری تدوین کرده است که براساس آن داروخانه‌ها فقط از طریق ثبت درخواست در سامانه مربوط امکان می‌یابند که دارو را از شرکت‌های توزیع طلب نمایند.

او گفت : مادوپار mg۱۲۵، مادوپار ۲۵۰mg، سوماتروپین ۴ IU، دیفرلین ۳/۷۵، وارفارین mg ۵، متیل فنیدات ۱۰ mg، سوماتروپین IU ۱۶ و ۱۲ IU، دیسپورت ۵۰۰، ۵۰۰، دیسپورت ۳۰۰ IU، متیل فنیدات ۲۰ mg، متیل فنیدات ساندوز ۳۶ mg، متیل فنیدات ساندوز ۱۸ mg، متیل فنیدات ساندوز ۵۴ mg، سوماتروپین ۵mg /۱.۵mi، سوماتروپین mg ۱۰، سوماتروپین mg ۱۶، اکسی کدون mg ۵، اکسی کدون mg ۱۵، اکسی کدون mg ۲۰، دارو‌های این فهرست هستند که به مرور زمان هم به آن‌ها اضافه خواهیم کرد.

 محمدی افزود: با این کار هم معاونت غذا و دارو و هم شرکت‌های توزیع از موجودی دارو باخبر خواهند بود و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

معاون غذا و دارو با اشاره‌ای به مشکلاتی که نوسانات ارزی در حوزه دارو بوجود آورده است گفت: متاسفانه برخی از شرایط کنونی کشور سوء استفاده می‌کنند و دارو‌هایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است را از کشور خارج می‌کنند. این عین خیانت به مردم و کشور است.

او افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه علی رغم وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق و مناطق عرب نشین این کشور این مورد بسیار کمتر مشاهده گردیده و هوشیاری پرسنل غذا و دارو و همکاری بسیار خوب شرکت‌های توزیع مانع از خروج دارو‌ها از شبکه رسمی توزیع شده است.

 محمدی گفت: باتوجه به اطلاعاتی که از استان‌های دیگر به دست ما رسیده است شرکت‌های توزیع در استان کرمانشاه فعالیت بهتری دارند و با وجود اینکه بازپرداخت مطالبات آن‌ها با تأخیر انجام می‌شود کماکان همکاری خود را با معاونت غذا و دارو به نحو مطلوب حفظ کرده اند .

 

 

انتهای پیام/د

جلوگیری از خروج دارو‌های خاص از شبکه

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.