سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم توجهی رسانه ها به جشنواره ملی رسانه ای معلولان

دبیر جشنواره ملی رسانه ای معلولان از پوشش رسانه ای اندک این جشنواره انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،منصور گلناری دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان برای دومین بار در شهر اصفهان با رویکرد تولید محتوای رسانه‌ای در آبان ماه ۹۸ برگزار خواهد شد. طبق آمار جهانی حدود ده درصد از هر جامعه‌ای را معلولان تشکیل می‌دهند و متاسفانه در جامعه‌ی ما و بسیاری از جوامع با قشر معلول آن گونه که شایسته است برخورد نمی‌شود.

او افزود :رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای تغییر نگاه فرهنگی جامعه به معلولین نقش مهم و تاثیر گذاری دارند. رسانه‌ها می‌توانند نگاه ترحم آمیز و دل سوزانه مردم نسبت به معلولین را تغییر دهند.

دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان با اشاره به اینکه برخی از مسئولین به معلولان نگاهی تندیس گونه دارند و می‌خواهند با این کار خود را به نمایش بگذارند تصریح کرد: برای جلوگیری از این اتفاق‌ها بهترین راه حضور معلولین در عرصه‌ها و میادین فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی است.

گلناری در پایان با تشریح چگونگی برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولین در سال گذشته افزود:با دست خالی جشنواره سال گذشته را برگزار کردیم جشنواره‌ای که برخلاف انتظار شاهد حضور چند نفر از مسئولین و کم لطفی رسانه‌ها بودیم، در جشنواره نخست شاهد ارسال هزار و چهارصد اثر از هفت استان و نیز کشور‌هایی مثل چین، پاکستان و اوگاندو بودیم.

حامد ایزدی عضو دبیرخانه جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در ادامه این نشست از تفاوت‌های جشنواره امسال با سال گذشته گفت: یکسان شدن دوبخش معلولان و غیر معلولان یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال است و نیز آثار شرکت کنندگان غیر معلول باید از شهریور ۹۷ تا شهریور ۹۸ در یک رسانه‌ی معتبر انتشار پیدا کرده باشد تا وارد بخش داوری جشنواره شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خودرا تا ۲۰ مهر ماه در قالب کاریکاتور، طنز، گزارش تصویری، عکس خبری، عکس سوژه ای، مقاله‌ی اجتماعی و فن بیان به دبیرخانه جشنواره به آدرس چهاراه فلسطین جنب مسجد الاقصی روبه روی دفتر روزنامه رسالت ارسال کنند.


انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره ملی رسانه ای معلولان 

برچسب ها: معلولان ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.