سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد تمدن نوین اسلامی در کشور ضروری است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی در کشور فراهم آید، گفت: حاکمیت اسلام در بعد داخلی و خارجی به عنوان هدف اصلی انقلاب قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی عضو مجلس خبرگان رهبری درنشست تخصصی مسئله شناسی پژوهشی وقف و نذر گفت: ملت بزرگ ایران در این برهه از زمان علاوه بر رسالت ملی یک رسالت الهی نیز بر عهده دارد و این رسالت این است که هویت اسلامی را حفظ کنیم و نه تنها در حفاظت آن تلاش کنیم بلکه این هویت را جلو ببریم و زمینه تمدن نوین اسلامی را فراهم آوریم؛ انقلاب اسلامی ایران در راستای ایفای همین رسالت به‌وجود آمد.

او تصریح کرد: نظام اسلامی که میوه همین انقلاب است با این هدف شکل گرفت؛ انقلاب اسلامی سرمایه بزرگی برای ملت بزرگ ایران است که برای تداوم آن نیاز به مسائل مهمی از جمله مسئله وقف و نذر داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با بیان اینکه باید به موضوع وقف و نذر به‌صورت ریشه‌ای و عمقی پرداخته شود، گفت: مسئله وقف و نذر که ریشه در فطرت، عقل، جان و روح انسان دارد، پاسخ مثبتی برای جاودانگی، خیرخواهی و پرستش بشر دارد و از این رو نیاز است کار‌هایی علمی در راستای مسئله وقف صورت گیرد.

علیمرادی افزود: باید نهاد‌های دانشگاه، آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف و امور خیریه با مشورت و رایزنی‌ها در عملیاتی کردن مقوله وقف و نذر کوشا باشند.

او ادامه داد: امید است با مبانی نظری و عملی وقف، بهره‌مندی از اندیشه‌های بشری، مقایسه کشور ایران در حوزه وقف با نهاد‌های اسلام و همچنین با مطالعه دقیق روی سابقه وقف، شناسایی نقاط قوت و ضعف، مطالعه وقف در وضعیت موجود و نگاه به وضعیت مطلوب آینده، این موضوع در مسیر تحقق حاکمیت اسلام در ابعاد مختلف زندگی بشر قرار گیرد.
 
انتهای پیام// م.ب
 

وقف و نذر یکی از مسائل مهم در تداوم انقلاب اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.