سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام بیش از ۱۳ هزار خوزستانی در سامانه سماح

مسئول عتبات عالیات اداره‌کل حج و زیارت خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۱۳ هزار خوزستانی در سامانه سماح برای شرکت در همایش عظیم اربعین ثبت نام کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدامین یاقوت مسئول عتبات عالیات اداره‌کل حج و زیارت خوزستان به آغاز نام‌نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح، گفت: از ابتدای شهریورماه امسال تاکنون، ۱۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد را زائران خوزستانی تشکیل می‌دهند.

او هزینه ثبت‌نام زائران از طریق سامانه samah.haj.ir ویژه اربعین را ۲۲ هزار تومان و ثبت‌نام از طریق دفاتر خدمات زیارتی را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: این مبالغ صرف بیمه و خدمات درمانی می‌شود.

یاقوت تصریح کرد: براساس توافق قبلی مسئولان جمهوری اسلامی ایران و مسئولان کشور عراق، زائران ایرانی از اول ماه محرم (۱۰ شهریورماه) تا ۲۰ ماه صفر اجازه دارند بدون داشتن روادید به عراق سفر کنند که احتمال افزایش این زمان تا پایان ماه صفر وجود دارد.

به گفته مسئول عتبات عالیات اداره‌کل حج و زیارت خوزستان، همراه داشتن گذرنامه معتبر برای خروج از پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه لازم الزامی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در اربعین سال گذشته ۱۶۷ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی تعداد ثبت‌نام‌شدگان باشیم.

انتهای پیام/گ

افزایش ثبت نام اربعین در سامانه سماح

برچسب ها: عتبات عالیات ، محرم 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.