رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان گفت: زائران با ثبت نام در سامانه سماح باید نسبت به پرداخت هزینه انجام پوشش‌های بیمه‌ای و درمانی ویژه اربعین اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر خوانساری رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان گفت: سفر زائران به عراق بدون روادید از مرز‌های کشور در روز گذشته آغاز شد و زائران با ثبت نام در سامانه سماح باید نسبت به پرداخت هزینه انجام پوشش‌های بیمه‌ای و درمانی ویژه این ایام اقدام کنند.

او افزود: زائران با مراجعه به سامانه سماح و درج اطلاعات هویتی می‌توانند تا پایان ماه صفر (هفتم آبان) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در این سامانه همراه با گذرنامه معتبر برای شرکت در آیین‌های اربعین وارد کشور عراق شوند.

خوانساری بیان داشت: لغو روادید تنها برای بازه زمانی یاد شده است و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگری استان تصریح کرد: ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه‌هایی که دریافت می‌شود فقط برای خدمات درمانی و بیمه‌ای زوار است که در مجموع ۲۲۰ هزار ریال خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: آن دسته از زایران که برای انجام مراحل ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه می‌کنند باید مبلغ ۳۰ هزار ریال به عنوان حق الزحمه انجام خدمات ثبت نام و ارایه رسید چاپی علاوه بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای پرداخت کنند.

او افزود: دوره سفر از اول محرم تا آخر صفر بدون روادید، اقامت یک ماه را شامل می‌شود و بر اساس اطلاعاتی که سامانه سماح از زائران دریافت می‌کند، این امکان برای دست اندرکاران و دستگاه‌های هماهنگ کننده به وجود می‌آید تا برای تردد و جابجایی افراد برنامه ریزی‌های لازم انجام شود و این هماهنگی بر اساس تاریخ از پیش تعیین شده خروج و ورود زائران انجام خواهد شد تا نسبت به تامین وسایل نقلیه مورد نیاز اقدام شود.

انتهای پیام/م

ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.