سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدا پلاسمای خون در ماه محرم

مدیر کل انتقال خون فارس گفت: همزمان با ماه محرم این سازمان در ماه محرم پذیرای اهدا کنندگان پلاسما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس در نشست خبری بیان کرد: پایگاه انتقال خون استان در ایام محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعداز ظهر پذیرای داوطلبان اهدای پلاسما است.

او تصریح کرد: با توجه به ایام محرم و تجمع مردم در هیات‌های عزاداری سازمان انتقال خون مانند سال‌های گذشته تمهیداتی را برای دواطلبان اهدا خون در نظر گرفته است.

ترابی افزود: پایگاه‌های سیار انتقال خون استان فارس در ماه محرم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از ساعت ۸ شب روز پنج شنبه مصادف با ۵ محرم و در حرم سید علاالدین حسین (ع) از ساعت ۹ شب تا یک بامداد آماده خونگیری از دواطلبان اهدای خون هستند.

او اضافه کرد: واحد‌های سیار خون تا سه شنبه ۱۹ شهریور ماه در حرم‌های شاهچراغ (ع) و سید علاء الدین حسین (ع) مستقر هستند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: دیگر پایگاه‌های انتقال خون در استان مانند پابگاه انتقال خون نمازی واقع در فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع)، از ساعت ۸ صبح تا ۳۰ و ۷ دقیقه شب، بوستان، ولی عصر در پارک، ولی عصر میدان، ولی عصر از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و نیم ظهر در جنوب شرق شیراز و پایگاه مرکزی انتقال خون در آسیاب قوامی خیابان قصر الدشت بالاتر از عفیف آباد از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای شهروندان است که در روز‌های ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه ساعت کار این پایگاه تا ساعت ۲۲ شب برای اهدا کنندگان خون تمدید شده است.

ترابی تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش شدید ذخایر خونی روبرو هستیم و سازمان انتقال استان از همه گرو‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A و o چه مثبت و چه منفی برای اهداء خون به نیازمندان دعوت می‌کند.

او گفت: ۷ پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان‌های استان فارس شامل فسا، جهرم، داراب، لارستان، آباده، مرودشت و کازرون از ساعت ۸ صبح تا یک بعد از ظهر آماده خونگیری از دواطلبان اهدای خون هستند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس بیان کرد: استان فارس روزانه به ۳ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی نیازمند و ذخیره سازی و نگهداری خون حداکثر تا یک ماه امکان پذیر است.

ترابی با بیان این که به طور متوسط ۱۷۰ هزار نفر اهداء کننده خون در فارس وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۶۰ درصد دارای کارت مستمر اهداء خون هستند.

او اضافه کرد: مشارکت بانوان در امر خون دهی در کشور زیر ۵ درصد بوده، و در فارس نیز به میزان ۵ درصد است که سهم بانوان در خون دهی ۵۰ درصد است.

انتهای پیام/چ

اهدای خون در ماه محرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.