سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

لزوم واگذارکردن اختیارات تهران به سایر استانها از سوی وزرا/ نظام آموزشی ما از مدرک گرایی رنج می برد

نماینده تبریز گفت: یکی از مشکلاتی که جامعه ما از آن رنج می‌برد تمرکز اختیارات در تهران است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: حاجی میرزایی دارای سوابق انقلابی خوبی است، اما دلیل مخالفت امروز من دلیل نکاتی است که در برنامه پیشنهادی او وجود دارد.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: پیش از پرداختن به اصل موضوع باید این سوال را از وزیر پیشنهادی پرسید که آیا با اختیارات کامل به میدان آمده‌اید؟ و دولت به شما اختیار تام داده یا مانند وزرای پیشین برنامه برای کسب رأی اعتماد ارائه کردید و پس از آن این برنامه‌ها در گام اول باقی خواهد ماند؟

او تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی جامعه امروز ما تمرکز اختیارات در پایتخت و وزارتخانه‌هاست، معتقد هستم وزرا می‌توانند بخشی از اختیارات خود را به استان‌ها واگذار کنند و به وزرا اختیارات جدید سپرده شود.

سعیدی با بیان اینکه فرهنگیان جزء دلسوزترین افراد جامعه هستند گفت: همه ما مدیون این قشر هستیم، اما آیا دولت هم این باور را دارد؟

نماینده مردم تبریز افزود: به گفته وزیر وقت آموزش و پرورش مدارس نباید از اولیا شهریه دریافت کنند، اما این اتفاق رخ می‌دهد چراکه سرانه آن‌ها قطع شده و این موضوع حیثیت فرهنگیان را از بین می‌برد.

او بیان کرد: در زمان‌های گذشته کلی گویی در برنامه‌ها صورت گرفته، اما هنوز معلوم نیست که چه زمانی گام‌های عملیاتی برداشته می‌شود، متأسفانه در پشت در‌های بسته برای استان‌ها تصمیم می‌گیرند در حالی که می‌توان به راحتی مشکلات را حل کرد.

سعیدی ادامه داد: نظام آموزشی کشور از جنبه‌های مختلفی رنج می‌برد از جمله مدرک گرایی؛ امروز فارغ التحصیلان ما گرفتار شدند و نظام آموزشی نیز مهارتی را آموزش نمی‌دهد، باید از وزیر پیشنهادی پرسید چه راهکاری برای حل این مشکل دارید؟

نماینده مردم تبریز گفت: ما مشکلات زیادی از جمله عدم شایسته سالاری را در نظام آموزشی داریم که باید در برنامه شما دیده می‌شد؛ یکی دیگر از مشکلات نظام آموزشی ما منزلت پایین فرهنگیان و انگیزه کم است، فرهنگیان از نظر معیشت به شدت آسیب پذیر شدند به ما بگویید چه برنامه‌ای برای حل آن دارید؟

او با طرح این سئوال که چرا آرامش فکری در نظام آموزشی کشور وجود ندارد، ادامه داد: حاجی میرزایی در برنامه‌های خود موضوع بازنمایی تأمین مالی با حرکت به سمت والدین را آورده است، این یعنی اینکه دوباره می‌خواهید به سراغ جیب مردم بروید در حالی که جیب مردم خالی است.

سعیدی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: در اصل ۳۰ قانون اساسی کشور به صراحت اعلام شده که آموزش باید رایگان باشد و همه امکانات باید تا پایان دوره متوسطه در اختیار دانش آموز قرار داده شود، اما با بازگشت به سوی والدین هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، رای اعتماد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.