سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای ۵ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس سالم نیست

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای ۵ شهر امروز خوزستان برای گروه‌های حساس سالم نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان در ساعت ۹ امروز سه شنبه ۱۲ شهریورماه با عبور از عدد ۱۰۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

براساس این اطلاعیه، شاخی کیفی هوا در شهر‌های شوشتر، ۱۰۹ بهبهان ۱۰۴، دزفول ۱۱۹، شوش ۱۲۳ و هندیجان روی عدد ۱۵۹ قرار گرفته که برای گروه‌های حساس ناسالم است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

وقتی که شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰ بالاتر می‌رود هوا برای همه شهروندان یک شهر ناسالم عنوان می‌شود وقتی شاخص آلودگی هوا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ قرار می‌گیرد در واقع هوا بسیار ناسالم است و زمانی که شاخص از ۳۰۰ فراتر رود در واقع وضعیت آلودگی هوا خطرناک است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص وضعیت آلودگی هوا در ایستگاه‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، حمیدیه، سوسنگرد، شادگان، گتوند و ماهشهر روی اعداد کمتر از ۱۰۰ قرار گرفته که نشان از سالم بودن هوا در این شهر‌ها است.

انتهای پیام/گ

هوای اهواز سالم نیست

برچسب ها: آموزش و پرروش ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.