سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش ۵ روزه اعضای آسه آن و آمریکا در دریای چین جنوبی

کشور‌های عضو «آسه‌آن» و آمریکا برای نخستن بار یک رزمایش نظامی مشترک ۵ روزه در منطقه مورد منازعه دریای چین جنوبی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون ان اچ کی، اعضای آسه آن و آمریکا برای نخستن بار رزمایش نظامی مشترک دریایی برگزار کردند.

این رزمایش در منطقه مورد منازعه دریای چین جنوبی آغاز شد. این رزمایش توجه چین را به خود جلب کرده است. چین با شماری از کشور‌های عضو آسه آن بر سر قلمرو در این منطقه اختلاف دارد.

بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های آمریکایی در این رزمایش ۵ روزه شرکت می‌کنند. بخشی از این رزمایش مقابله با کشتی‌هایی است که مشکوک به اقدامات غیرقانونی هستند. مراسم آغاز این رزمایش در شرق تایلند برگزار شد.

در این مراسم دریادار کنث ویتسل معاون فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام گفت:رزمایش آسه آن و آمریکا نشان می‌دهد که کشور‌های منطقه خواهان بهبود همکار‌های بین خود برای آزادی دریانوردی هستند.

این تاکیدی بر ارزش‌ها و منافع ما است. این فرصتی برای همکاری با همدیگر در دریا و ساحل و در سطوح فنی و تاکتیکی است.

آمریکا درباره فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی حساس است. پکن در سال‌های اخیر چندین جزیره مصنوعی در این منطقه ایجاد کرده است.

آمریکا در مقابل، حضور خود را در منطقه تقویت کرده است. اما به نظر می‌رسد که موضع آسه آن در این رابطه به نوعی توازن نیازمند است. آسه آن در ماه اکتبر گذشته یک رزمایش با چین انجام داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.