سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره روایت کربلا؛

روز سوم/ هدف قیام امام حسین(ع) رسیدن به حکومت یا شهادت نبود

همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره هدف قیام در قالب تصویر نوشته منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبرمعظم انقلاب در بیانات خود در ۱۹ خرداد ماه سال ۷۴ مصادف با سالروز عاشورای حسینی در خطبه اول نماز جمعه تهران هدف اصلی قیام امام حسین (ع) مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری، گزیده‌ای از بیانات ایشان با موضوع هدف قیام سیدالشهدا(ع) را در قالب تصویر نوشته منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید: روز دوم/ بیعت با کسی مثل یزید باعث نابودی اصل دین و اسلام می‌شود


بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است:

رهبر انقلاب: درباره هدف قیام اباعبدالله(ع) نه می‌توانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد. کسانی که گفته اند «هدف،حکومت بود» یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خلط کرده اند. نخیر؛هدف، اینها نبود. امام حسین(ع) هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن هدف دیگر، حرکتی را می طبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت:

«حکومت» یا «شهادت».

البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت.هم مقدمات حکومت را آماده کرد و می کرد؛ هم مقدمات شهادت را آماده کرد و می کرد. هدف امام حسین(ع) عبارت است از باز گرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح. آن وقتی که راه عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانت کسانی ، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.