سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی از افزایش ورود مواد مخدر صنعتی در کرمان/ طرح یاریگران اجرا می شود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اجرای طرح یاریگران زندگی به منظور پیشگیری و آموزش برای استفاده در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: کرمان به دلیل موقعیت بار زیادی را برای مبارزه مواد مخدر متحمل است زیرا تولیدات موادمخدر در افغانستان از دویست تن به نه هزار تن یعنی پنجاه برابر رسیده است.

او افزود: در ستاد مبارزه با مواد مخدر به چند راهبرد رسیده ایم که یکی از آنها ساماندهی معتادین متهاجر است اما این راهکار کوتاه مدت ماست ،اصلاح قانون و همکاری دستگاه قضایی در زمان کوتاه  راهکار بعدی و پیشگیری راهکار دیگری است.

مومنی به معتادین متهاجر اشاره کرد و بیان داشت: تا دو سال هزینه‌های درمانشان در استان کرمان پرداخت می‌شود و این امکان برای هفتصد نفر فراهم است.

او گفت: برای اقدامات اطلاعاتی در ایستگاه‌های ایست و بازرسی‌های استان مبلغ سیصد میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

مومنی افزود: در زمینه معتادین متهاجر بایستی بهزیستی و استانداری اقدام عاجلی داشته باشند که اعتبارات در نظر گرفته شده و اولویت ما اکنون همین موضوع است.

او تصریح کرد: در زمینه درمانی بایستی برنامه‌ای مدون داشته باشیم و طبق قوانین دارو‌ها در اختیار افراد قرار گیرد تا مانع از سو استفاده شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اجرای طرح یاریگران زندگی به منظور پیشگیری و آموزش در آموزش و پرورش خبر داد.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور دبیرکل ستاد مبارزه باد مواد مخدر کشور،  با اشاره به افزایش ورود مواد مخدر صنعتی در کرمان گفت: مصرف مواد مخدر صنعتی باعث ایجاد نگرانی با توجه به اثرات مخرب آن شده است.

ناظری افزود: همچنین در ابتدای امسال  ۳۳باند فعال مواد مخدر در کرمان منهدم شد اما تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان آلوده به ترانزیت مواد مخدر است که علت این امر وابستگی طائفه‌ای در جنوب و شرق کرمان با استان‌های همجوار و کمک به ترانزیت مواد است.

او وجود بیش از سه هزار اتباع بیگانه و گرایش زنان به مصرف مواد مخدر را از دیگر معضلات عرصه مبارزه با مواد مخدر دانست و خواستار تشکیل پایگاه اطلاعات و عملیاتی بین استان هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی ،سیستان و بلوچستان و یزد برای کاهش آسیب‌های مواد مخدر شد.

انارکی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان بااشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال نسبت به سال قبل با کاهش کشفیات روبه رو شدیم افزود: آمار۴۰۰ کیلوگرم کشفیات شیشه آمار تاسف باری است .

او گفت: استان کرمان دارای یک مرکز نگهداری معتادین متهاجر است که در این زمینه مشکل داریم و نیازمند فضای بیشتری هستیم.

انارکی با اشاره به اینکه استان کرمان اکنون در زمینه مبارزه با مواد مخدر رتبه مطلوبی در سطح کشور دارد تصریح کرد: استان کرمان نیازمند توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و افزایش اعتبارات در این زمینه است.

صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان هم در این جلسه گفت: رویکرد پیشگیری مهمترین اصل در زمینه اعتیاداست.

او افزود: اقدامات سه ماهه نشان می دهد ده درصد رشد آموزش پیشگیرانه در خانواده داشتیم و در محیط‌های آموزشی تقریبا هشتاد د‌رصد کاهش آموزش به دلیل موازی کاری داشته ایم.

صادق زاده با تاکید بر محوریت پیشگیری و اثر مهم و برجسته آن در زمینه کاهش آسیب‌ها ، افزود: اقدامات درمانی ، شناسایی خانواده‌های گرفتار و تقویت تشکل‌های مردم نهاد می تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌ها داشته باشد و انتظار می رود اقدامات پیشگیرانه در ستاد کشوری مبارزه با مواد مخدر برجسته جلوه داده شود.

او گفت:مرکزی برای نگهداری زنان آسیب دیده نداریم و هم اکنون ۴۵۲مرکز درمانی در حال ارائه خدمات درمانی وبهبودی هستند که بیش از ۹۰درصد خدمات توسط بخش خصوصی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هفتاد هزار نفر در استان اکنون تحت درمان اعتیاد و مواد مخدر هستند تصریح کرد: حدود پنجاه هزار نفرشان درمان بیش از یک ساعت در مراکز ترک اعتیاد دارند و۱۶۰۰نفر نیرو در مراکز درمانی به بیماران معتاد خدمت رسانی می کنند.

صادق زاده اظهارکرد: قاچاق داروی متادون شیوه درمان را با مشکل مواجه کرده است.

او با اشاره به اینکه تنها شهرستانی که کمپ همدرد را راه اندازی کرده شهرستان بم بوده است افزود:قرار است سه کمپ دیگر نیز در استان راه اندازی شود.

انتهای پیام/ی

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور سردار مومنی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.