سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

سید رضا طباطبایی به شصت پرسش کودکان پاسخ می‌دهد

کتاب «شصت پرسش اعتقادی» به قلم سید رضا طباطبایی در ۲۳۰ صفحه منتشر شده است.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کودکان معمولاً سوالات متعددی را با محوریت خدا و آفرینش از پدر و مادر و بزرگترهای خود می پرسند. پرسش هایی با لحنی کودکانه مانند «چرا خدا رو نمی‌بینم؟ خدا کیه؟ خدا کجاست؟ خدا از چه وقت بوده؟ اندازه خدا چقدره؟ پدر و مادر خدا کیه؟ خونه خدا کجاست؟ چرا خدا بعضی از حاجت‌هامون رو نمی‌ده؟ خدا زنه یا مرده؟ خدا غذا چی می‌خوره؟ آیا خدا ما رو دوست داره؟ خدا چه شکلیه؟ مگه خدا تو آسمونه؟ و ... »

 شاید همه ما آدم بزرگ‌ها نتوانیم به این سوالات پاسخ دهیم یا اگر هم برایشان جوابی داشته باشیم، نتوانیم با زبانی ساده و کودکانه به فرزندان خود بگوییم.  سید رضا طباطبایی در کتاب «شصت پرسش اعتقادی» با بیانی ساده و کودکانه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

کتاب «شصت پرسش اعتقادی» به قلم سید رضا طباطبایی در ۲۳۰ صفحه و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و با قیمت ۲۵ هزار تومان به بازار نشر عرضه و تاکنون دوازده نوبت تجدید چاپ شده است.

برشی از کتاب را در اینجا می آوریم:

«کودکان برای فهم پاسخ پرسش‌هایشان نیازمند نمونه عینی هستند. مثال‌هایی که بتوانند آنها را حس کنند. در این جا و در پاسخ به این پرسش که «چرا خدا را نمی بینیم؟» کافی است، برای کودک توضیح بدهیم که خیلی چیزها هستند که ما نمی‌توانیم آنها را با چشم‌هایمان ببینیم، مثل هوا، صدا، بو و یا فکر آدم ها.

چه جوری خدا رو ببینم؟ خدا رو نمیشه با چشم دید.

چرا؟ چون خدای بزرگ مثل ما یا چیزای دیگه نیست که بشه با چشم اونو دید. البته ما خیلی چیزا رو با چشمامون نمی‌بینیم مثلا اون پرده چرا تکون می‌خوره؟ چون باد بهش می‌خوره.

آیا باد کولر رو می‌تونی ببینی؟ نه.

آفرین، درسته، ما باد رو نمی‌تونیم با چشم ببینیم ولی بادی وجود داره که پرده رو حرکت می‌ده. اگه باد بهش نمی‌خورد که حرکت نمی‌کرد درسته؟ پس باد هست ولی ما نمی‌توانیم اونو با چشم ببینیم ...» 

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.