سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد تعاونی‌های متشکل برای حضور در بازارهای بین المللی ضروری است

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای افزایش سهم کشور از بازارهای بین المللی، ایجاد تعاونی‌های متشکل و راه‌اندازی دفتر‌های بازاریابی بین المللی ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سرزعیم امروز در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان بوشهر بیان کرد: ایجاد تعاونی‌های متشکل برای افزایش حضور در بازارهای جهانی مهم است، زیرا بازاریابی بین المللی شرایط دشوار و خاص خود را دارد که تعاونی‌ها به صورت تک به تک شاید نتوانند از عهده آن برآیند.

او ادامه داد: بخش تعاون باید به فکر برون‌گرایی و استفاده از بازار‌های بین المللی باشد و در این زمینه کشور‌های همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس در اولویت قرار دارد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اکنون با کشور‌های عمان، قطر و تا حدی کویت ارتباط خوبی داریم و حتی در عراق نیز باید ساز و کاری برای افزایش سهم ایران از بازار این کشور فراهم شود.

سرزعیم عنوان کرد: ورود به بازار‌های جهانی روز به روز سخت‌تر می‌شود و اکنون در شرایط تحریم این دشواری به مراتب بیشتر است، اما با این حال چنانچه امروز به بازارهای جهانی وارد شویم کار آسان‌تر از ۱۰ سال آینده خواهد بود.

او گفت: درصورت برداشتن تحریم‌ها علاوه بر تسهیل در روند صادرات، منابع ارزی حاصل از آن را نیز بهتر به کشور بر می‌گردد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: افزایش پنج برابری ارزش ارز، باعث شده بنگاه‌ها نگاه به برون‌گرایی را بیش از گذشته توجه کنند.

کارخانه‌هایی که جز خشک کردن منابع آبی ثمری نداشتند

سرزعیم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جانمایی برخی واحدهای تولیدی اشاره و عنوان کرد: با سرمایه کشور شاهد ساخت کارخانه‌هایی بوده‌ایم که تنها ثمره آن ایجاد مشکل کم آبی و ورشکستگی است به طور مثال جانمایی نادرست برخی از شرکت‌ها از جمله کارخانه فولاد اصفهان که منجر به خشک شدن زاینده رود شد، باعث شده آن‌ها نتوانند به موفقیت مورد انتظار دست پیدا کنند.

او بیان کرد: با وجود تمرکز ویژه کشور‌های پیشرفته برای احداث کارخانه‌ها در مناطق ساحلی، در ایران کارخانه‌های آب بَر در مناطق خشک و دور از منابع آبی پایدار راه‌اندازی می‌شود.در چنین شرایطی هزینه تمام شده شرکت‌ها بیشتر می‌شود و در نهایت قدرت خرید آن‌ها نیز در بازار‌های بین المللی کاهش می‌یابد.

فعالیت سه هزار و ۹۲ تعاونی در بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: در این استان سه هزار و ۹۲ تعاونی در ۱۴ رشته و ۱۱۰ گرایش فعالیت دارند که بیشتر در بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و حمل و نقل که در زمینه تامین نیاز مصرف کنندگان، تولید کنندگان، اصناف، توزیعی، مسکن و معدن فعال هستند.

حمیدرضا پناه افزود: هزار و ۱۰۰ شرکت در چهاردهمین جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر استان بوشهر اطلاعات را خود را در سامانه ثبت کردند که نوآوری، اشتغال، صادرات و به کارگیری طرح‌های دانش بنیان از ملاک‌های اصلی در انتخاب تعاونی‌های برتر استان بوشهر بوده است.

او ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در سال ۹۷ موفق به دریافت جایگاه دوم در زمینه عملکرد تعاونی‌ها در میان ۳۱ استان کشور شد.

وی گفت: تعاونی‌ها یکی از بهترین زمینه‌ها برای توسعه اقتصاد مشارکتی و نظام مالکیت مشترک برای دسترسی بهتر مردم به منابع بدون پرداخت بهای آن و جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

در این جشنواره ۱۲ تعاونی برتر استان بوشهر تجلیل شدند.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.