به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش همکاری در زمینه سیاست گذاری و اجرا، به معرفی محورهای تفاهمنامه منعقد شده با مرکز ملی فرش ایران پرداخت و گفت: آموزش، ترویج و فرهنگ سازی برای استفاده از تجارت الکترونیکی در صنعت فرش دستباف، توسعه زیرساختهای سیستمی به منظور مدیریت زنجیره تجاری فرش دستباف شامل شناسه کالا و رهگیری و نیز تسهیل و حمایت از ظهور کسب و کارهای نوآورانه (استارتاپ ها) و نقش آفرینی شرکتهای دانش بنیان و کارآفرین به منظور توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی در صنعت فرش اعم از بازارهای داخلی و خارجی سه محور اصلی تفاهم نامه هستند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، ضمن معرفی نقشه راه برگزاری Reverse Pitch در ماه آتی با همکاری مرکز ملی فرش در حوزه صنعت فرش، گام اول این رویداد را آغاز نموده و شناسایی نیازمندیها و چالشهای مطرح در حوزه طراحی و تولید فرش را به عنوان مهمترین بخش برای ارائه راهکارهای نوآورانه و فناورانه، در دستور کار قرار خواهیم داد؛ به نحوی که اجرای این موارد، بر بستر تجارت الکترونیک صورت خواهد گرفت.
وی ضمن تاکید بر تسهیل و حمایت از ظهور کسب و کارهای نوآورانه (استارتاپها) و نقشآفرینی شرکتهای دانش بنیان و کارآفرین جهت توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی در صنعت فرش، حمایت همه جانبه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را جهت اجرا و پیاده سازی ایدههای نوآورانه جهت برآوردن نیازهای حاکمیتی، اعلام نمود.
بیشتر بخوانید :ایران، تنها مقصد واردات پارچه و چادرهای مشکی/ کمبودی برای پارچه سیاه در ایام محرم و صفر وجود ندارد
همچنین فرشته دستپاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز، ضمن تاکید بر اهمیت نقش استارت آپها در رفع مشکل فروش فرش در بازار داخلی و خارجی و همچنین رفع ایرادات فنی که در فرآیند تولید فرش وجود دارد، عنوان کرد: استارتاپها میتوانند با ایدههای نو درحوزه نیازهای موجود در صنعت فرش پاسخ مناسبی به این صنعت ارائه دهند و هرگونه حمایت مرکز ملی فرش را در این خصوص اعلام نمود.
گفتنی است تفاهم نامه همکاری در بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و مرکز ملی فرش ایران به منظور راه اندازی و توسعه تجارت الکترونیکی صنعت فرش امضا شده است.
انتهای پیام/