سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث امروز دهم شهریورماه ۹۸؛

از کشف ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق تا کلاهبرداری با ترفند کمک هزینه کربلا در یزد

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دهم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی مراجعه خانمی میانسال به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى با عنوان کمک‌هزینه کربلا، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

او افزود: بنا بر اظهارات شاکیه، فردی با او تماس می‌گیرد و ادعا می‌کند که در قرعه‌کشی مسابقه رادیو قرآن برنده کمک‌هزینه کربلا شده است، بعد از صحبت و تعریف رمز‌دوم کارت‌بانکی، همه موجودی حساب این فرد را در بازه دو ساعت خالی می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، افراد سودجو از این بازه زمانی سو استفاده کرده و با عناوینی همچون کمک هزینه عتبات‌عالیات و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نذورات واطعام عزادارن حسینی و غیره از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی حساب‌های هموطنان را خالی می‌کنند.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: کلاهبرداران با برقراری تماس و یا ارسال پیامک با موضوع برنده‌ شدن در قرعه‌کشی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با تبلیغات و ادبیات اغوا‌کننده از قربانیان درخواست می‌کنند برای دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر‌بانک مراجعه کنند، در صورتی که برای پرداخت و انتقال وجه به حساب نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نیست و برای انتقال وجه به حساب فقط شماره کارت یا شماره‌ حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم، CVV ۲، تاریخ انتقضاء و ...)  است.

رئیس پلیس فتا استان یزد از کاربران خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند.

کشف ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در یزد

 سرهنگ محمدرضا حناساب رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح‌های تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم، با هماهنگی مقام قضائی حین کنترل خودرو‌های عبوری در کمربندی یزد یک دستگاه تریلی را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۲ تن انواع بلور قاچاق کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد با اعلام این که کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآوردکرده اند، افزود: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: پلیس ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.