سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای؛

زمین‌های کشاورزی سه روستا از آب سد غلامان سیراب شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در دو سال گذشته زمین‌های کشاورزی روستای آلمادوشن، سوخسو هاشم و پرسه سو از محل سیلاب‌های ذخیره‌شده در مخزن این سد سیراب شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،وحید واسطه معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: رودخانه سومبار فصلی و بدون دبی پایه (آب دائمی) است و مهم‌ترین هدف ساخت سد غلامان کنترل سیلاب‌های مخرب و ذخیره‌سازی آب‌های آن است.

واسطه افزود: به‌منظور بهره‌مندی از سیلاب ذخیره‌شده در پشت این سد شبکه آبیاری پایاب آن نیز همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و با حضور وزیر نیرو در امسال به صورت رسمی نیز به بهره‌برداری رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بر اساس مستندات موجود در این شرکت اراضی پایاب سد غلامان فاقد حق‌آبه بوده و محاسبه حق‌آبه آن به‌صورت مازاد است.

او اعلام کرد: شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی آمادگی دارد با دریافت اسناد کشاورزان مبنی بر حق‌آبه و بررسی در کمسیون سه و پنج‌نفره قانون توزیع آب به این موضوع رسیدگی کند، اما تاکنون هیچ‌گونه سند حق‌آبه توسط کشاورزان پایاب این سد ارائه نشده است.

واسطه افزود: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب شرکت آب منطقه‌ای موظف است آب واگذاری شده کشاورزی از شبکه‌های تنظیم‌شده و تنظیم‌نشده با نظارت شورای عالی اقتصاد قیمت‌گذاری و نسبت به واگذاری آن اقدام کند.

گفتنی است سد غلامان بر روی رودخانه فصلی سومبار باهدف کنترل سیلاب، تأمین آب موردنیاز اراضی کشاورزی و صنعت منطقه و بااعتبار بیش از یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال ساخته‌شده است.

انتهای پیام/ ر

زمین‌های کشاورزی سه روستا از آب سد غلامان مشروب شد

برچسب ها: آب منطقه ای ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.