سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن سیب زمینی در استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن سیب زمینی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طی چند سال اخیر به صورت همزمان همدانی‌ها و اصفهانی‌ها زمین‌های کشاورزی استان را به این منظور اجاره کرده‌اند.

او گفت : اراضی کشاورزی متعلق به مالک بخش خصوصی است و اختیار اجاره آن به هر کسی را دارد و قانونی برای ممانعت از این موضوع وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: البته ما به همکاران مرکز خدمات جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم که از طریق مباحث ترویجی و اطلاع رسانی از کشاورزان بخواهند که خودشان روی زمینشان کار کنند، اما اهرم قانونی در این زمینه در اختیار نداریم.

او در خصوص ممانعت از کشت سیب زمینی که جزو کشت‌های با مصرف بالای آبی است با توجه به شرایط استان گفت: کشور ما در حال حاضر به سیب زمینی نیاز زیادی دارد و میزان تولید سیب زمینی در کرمانشاه در مقایسه با سایر استان‌ها عدد عجیبی نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: همدان و سایر استان‌ها تولیداتی چند برابر کرمانشاه دارند و کرمانشاه در سال نهایتاً و در شرایط حداکثری ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن تولید دارد.

صفوی افزود: بخش اعظم تولیدات سیب زمینی استان کرمانشاه مربوط به کشت زمستانه است و آب مورد نیاز آن از طریق باران تأمین می‌شود.

صفوی افزود: بخشی دیگر از کشت سیب زمینی استان کرمانشاه مربوط به کشت بهاره است که ما کشت آن را به اسفند ماه منتقل کرده‌ایم و طی کشت بهاره نیز در مناطق معتدل و سرد نیز بخش اعظم آب مورد نیاز از طریق باران تأمین خواهد شد.

او گفت: با توجه به زمان کشت آن، نمی‌توان گفت سیب زمینی کشت پر مصرف آبی است و کار برداشت قریب ۴ هزار هکتار از حدود ۷ هزار هکتار زیر کشت این محصول طی اردیبهشت و تیرماه انجام شده و به پایان رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بخش اعظم آب مورد نیاز کشت‌های مذکور با توجه به زمان کشت و همچنین انتقال کشت بهاره به اسفند ماه، از آب باران تأمین شده و کار برداشت آن‌ها نیز انجام شده است و برداشت بخشی محدودی باقی مانده که این بخش نیز تا شهریور ماه به پایان می‌رسد .

 

 

انتهای پیام/د

تولید سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن سیب زمینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.