سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی کرمانشاه فاصله زیادی با جایگاه واقعی خود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشاورزی کرمانشاه فاصله زیادی با جایگاه واقعی خود دارد و در سال‌های گذشته نتوانسته ایم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشاورزی کرمانشاه فاصله زیادی با جایگاه واقعی خود دارد و در سال‌های گذشته نتوانسته ایم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم، گفت : در یک سال اخیر موانع رونق تولید در بخش کشاورزی کرمانشاه را کاهش داده ایم.

او با اشاره به ویژگی‌های استان کرمانشاه، گفت : اقلیم‌های متنوع و متوسط بارندگی مطلوب و کشاورزان سختکوش فرصت مناسبی را برای توسعه کشاورزی کرمانشاه فراهم آورده است و ما نیز در سازمان جهاد کشاورزی تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی به روز فرصت‌های جدیدی برای کشاورزی استان فراهم کنیم.

او با اشاره به مهاجرت کشاورزان سایر استان‌ها به کرمانشاه و اجاره اراضی کشاورزی گفت: برنامه سازمان جهاد کشاورزی این است که در آمد حاصل از کشاورزی اقتصادی به کشاورزان استان برسد و با آموزش کشاورزی اقتصادی به بهره برداران قصد داریم مانع از رواج اجاره اراضی به کشاورزان دیگر استان‌ها شویم.

او با اشاره به ظرفیت کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی، گفت: امروز مشکلی در خصوص انتقال یافته‌ها به مزارع کشاورزان نداریم و مشکل اصلی این است که رهایی از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی اقتصادی و درآمد زا علاوه بر عزم مسئولین نیازمند تلاش و پیگیری کشاورزان نیز هست.

او افزود: برای افزایش درآمد سرانه کشاورزان نیازمند همراهی کشاورزان با متولیان و مسئولین امر هستیم و چنانچه ارتباط چند سویه کارشناسان پهنه با مراکز تحقیقاتی و کشاورزان به خوبی عملیاتی شود به طور قطع رفتن به سمت کشاورزی مدرن و درآمد زا تسهیل خواهد شد.

حاتمی سپس با اشاره به وضعیت بیکاری استان گفت: مهم‌ترین دغدغه سازمان جهاد کشاورزی استان در برنامه سه ساله، تسهیل امر سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان و رونق صنایع تبدیلی است.

او تسهیل امور برای سرمایه گذاران و کاهش بوروکراسی اداری را از جمله ضروریت‌های سازمان برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی به حساب آورد و گفت: امروز در بحث توسعه گلخانه‌ها موانع پیشین برای اخذ استعلام‌ها تا حدودی برداشته شده و سازمان از کمترین سطوح ایجاد گلخانه‌ها نیز با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.

حاتمی با اشاره به تسهیلات اختصاصی به واحد‌های دامی افزود: استان کرمانشاه ظرفیت بسیار بالایی در دامپروری دارد و گوسفند نژاد سنجابی کرمانشاه در دنیا بی نظیر است و در این راستا توانسته ایم مرکز تحقیقات دام غرب کشور را در استان راه اندازی نمائیم و برنامه سازمان این است که نژاد‌های دامی پر محصول را ترویج نماید.

او گفت: می‌بایست منابع و تسهیلات را هدفمند توزیع نمائیم و مانع از آن شویم که این منابع بدون برنامه ریزی توزیع شود.

او با اشاره به وضعیت بیکاری دانش آموختگان استان گفت: برنامه سازمان اشتغالزایی در بخش خصوصی کشاورزی استان برای دانش آموختگان کشاورزی است و تاسیس مراکز جهاد کشاورزی خصوصی نیز در همین راستا هدف گذاری شده است.

 

 

انتهای پیام/د

موانع رونق تولید در بخش کشاورزی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.