سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۱۳۰۰ هکتار از اراضی به شبکه آبیاری تحت فشار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شبکه فرعی آبیاری تحت فشار ناحیه ۴ دایک گیلانغرب ۱۳۰۰ هکتار از اراضی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به  راه اندازی شبکه فرعی آبیاری تحت فشار ناحیه ۴ دایک گیلانغرب و بهره مندی  ۱۳۰۰ هکتار از اراضی گفت: ۵۵۰ هکتار به طور مستقیم تحت پوشش ایستگاه پمپاژ قرار می گیرد و حدود ۷۵۰ هکتار نیز فشار لازم را از دریاچه دایک و تحت لوله انتقال خواهد گرفت.

حاتمی افزود : پیش از این ۱۰۴۰ هکتار از اراضی مذکور به صورت دیم کشت می شدند که با بهره برداری از این پروژه اراضی ذکر شده به آبی تبدیل می شوند ۲۶۰ هکتار از اراضی ناحیه ۴ نیز از قبل آبی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص میزان اشتغالزایی این طرح گفت؛ این طرح برای ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت، به گونه ای که هر ۴هکتار یک نفر را مشغول به کار خواهد نمود.

حاتمی میزان اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت؛ ۳۰ میلیارد از این اعتبار صرف ایستگاه پمپاژ آب گردیده و ۱۸۰میلیارد ریال صرف خطوط فرعی انتقال آب و شبکه داخل مزرعه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان اجرای شبکه های فرعی آبیاری را تحولی اساسی برای کشاورزی منطقه برآورد نمود که با بهره برداری از آن رونق تولید را در منطقه شاهد خواهیم بود.

انتهای  پیام/ز

 

اجرای شبکه های فرعی آبیاری  در اراضی کرمانشاه

برچسب ها: آب ، محصولات کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.