سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید بحران آب به دنبال مصرف بی‌رویه؛ ذخایر سدها کاهش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی سبب کاهش ذخایر آبی اردبیل شده است و هم‌اکنون شاهد کاهش ذخایر آبی در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اهمیت به توسعه بخش کشاورزی با در نظر گرفتن بحران آب در استانی همانند اردبیل که ظرفیت مهم آن مربوط به همین حوزه است باید به صورت تخصصی و کارشناسانه مورد توجه واقع شود.

او با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل خشکسالی‌های متعدد شاهد کاهش چشمگیری آب در پشت سد و سفره‌های زیرزمینی هستیم باید راه‌حل اساسی در راستای رفع مشکل کم‌آبی تدوین شود تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات خشکسالی اقدام جدی داشته باشیم و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت و طرح کشت جایگزین و استقاده از ارقام کم‌آب در سطح استان به عنوان یک اولویت اساسی باید در استان به یک امر نهادینه و فراگیر تبدیل شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

نیکشاد تصریح کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان در راستای اجرای طرح آبیاری از برنامه‌هایی است که از چندین سال گذشته به دنبال نهادینه‌سازی آن هستیم که باید با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه بتوانیم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را محقق کرده و سیستم‌های آبیاری را از حالت سنتی خارج کنیم.

او بیان کرد: با توجه به این که شاهد کاهش ذخایر آبی در سطح استان هستیم و این موارد نشات گرفته برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسب و اساسی تدوین شود تا بتوانیم به خروجی‌های مورد انتظار دست یابیم.

انتهای پیام/س

سفره‌های زیرزمینی به دنبال مصرف بی‌رویه آب کاهش چشمگیری یافته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.