سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۴ میلیارد تومان بودجه فرهنگی برای خوزستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۴ میلیارد تومان اعتبار و بودجه فرهنگی به عنوان تفاهم نامه در حوزه‌های زیرساختی، برنامه‌ای و رویدادی تعریف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سید عباس صالحی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان، ضمن اشاره به واگذاری بحث مهندسی فرهنگی در حوزه‌های استانی به شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: این شورا، مهندسی فرهنگی را در بخش استانی به عهده می‌گیرد و تا به امروز ۷ هزار و ۹۰۰ برنامه قرآنی با محوریت توسعه و نفوذ برنامه‌های فرهنگی در سطح استان‌ها برگزار شده است.

او افزود: در سال ۹۶ تفاهم نامه‌ای در حوزه توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی با استاندار هر استان امضا شد که خوزستان در این زمینه نخستین استانی بود که سفر‌های استانی به آن انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: در سفر‌های استانی، برنامه‌های مبادله‌ای با استانداران باید به عنوان نقشه راه فرهنگی این دوره باشد و در همین راستا برای نقشه راه مبادلات فرهنگی با استان خوزستان، ۸۴ میلیارد تومان اعتبار و بودجه فرهنگی به عنوان تفاهم نامه در حوزه‌های زیرساختی، برنامه‌ای و رویدادی تعریف شده است.

وی افزود: در حال حاضر که تنها یک سال و نیم از امضای این تفاهم نامه می‌گذرد و با وجود در نیمه راه بودن، اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان در ۱۸ ماهه گذشته تامین شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس هرم فرهنگ

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان، در ادامه این دیدار، اظهار کرد: تا فرهنگ جامعه‌ای اصلاح نشود تحولی در آن جامعه رخ نخواهد داد و در صورت شکل گرفتن تمدن نوین اسلامی است که می‌توانیم بسترساز حکومت جهانی حضرت، ولی عصر (عج) باشیم.

او افزود: تعداد دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور بسیار است و در دولت نیز چند وزارتخانه از جمله آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقوله فرهنگ سهیم هستند، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس هرم فرهنگ قرار دارد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ بیان کرد: مقام معظم رهبری بیش از اقتصاد بر فرهنگ و مسائل فرهنگی جامعه و کشور تاکید دارند.

او افزود: در مباحث فرهنگی نیز تاکید ویژه ایشان بر هنر است چرا که مباحث هنری یکی از حلقه‌های مفقوده مباحث فرهنگی از ابتدای انقلاب بوده است.

موسوی‌فرد گفت: باید تلاش بیشتری در راستای تحقق امور هنری و بسترسازی آن‌ها در خوزستان انجام شود و همچنین فیلم‌هایی را تولید کنیم که بتوانیم حرف اول را در جهان بزنیم.

افزایش تعداد سینما و کتابخانه‌ها نسبت به سال ۹۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود به خوزستان، ضمن افتتاح چند طرح عمرانی، فرهنگسرای ابراهیم قیصری در ماهشهر را افتتاح کرد.

او در آیینی که به مناسبت بهره‌برداری از ۳ فرهنگسرای شهرستان ماهشهر برگزار شده بود، ضمن اشاره به تحریم‌های اقتصادی و تاثیر آن‌ها بر کند شدن روند پروژه‌ها اظهار کرد: علی‌رغم وجود این مشکلات، تمام توجه دولت یازدهم و دوازدهم به توسعه زیرساخت‌های مختلف اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... قابل توجه بوده است.

صالحی در تشریح اقدامت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ سال گذشته، افزود: تعداد سینما‌های کشور از ۲۴۷ سینما در سال ۹۲ به ۵۵۰ سینما در سال ۹۸ رسید؛ همچنین تعداد کتابخانه‌های کشور از ۲ هزار ۸۴۱ کتابخانه در سال ۹۲ به ۳ هزار و ۴۴۵ کتابخانه افزایش پیدا کرد و تا پایان هفته دولت نیز ۴۰ کتابخانه دیگر به این آمار اضافه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز به مناسبت هفته دولت و به منظور افتتاح چند طرح عمرانی از جمله فرهنگسرای ابراهیم قیصری در ماهشهر به خوزستان سفر کرد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.