سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در یزد +تصاویر

مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه امیر چخماق یزد در حال برگزاری است.

دهقان نیری، دبیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: این اجلاس روز سشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و بیش از ۶۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۳۲ پیرغلام بین المللی از ۲۹ کشور دنیا در میبد به صورت رسمی آغاز بکار کرد و از ۱۳ نفر از مستند سازان رادیو و تلویزیون تجلیل شد.

او با بیان اینکه هرساله دو نشست علمی آموزشی با محوریت شعار اجلاس برگزار می‌شود افزود: شعار اجلاس امسال فرهنگ حسینی، الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی است که پیرغلامان بین المللی در خصوص تمدن اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشورا است بحث و تبادل نظر کردند.

دهقان نیری افزود: سخنرانان داخلی نیز با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب پیرامون وظیفه مداحان در گام دوم انقلاب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دبیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه از ۳۵ پیرغلام حسینی که متوسط سن آن‌ها ۸۳ سال است تجلیل می‌شود افزود:  انتخاب پیرغلامان بر اساس ۱۲شرط از جمله سن بالای ۷۵سال، حفظ بیش از دوهزار بیت شعر و تالیف و پژوهش در زمینه فرهنگ عاشورا بوده است.

در این مراسم از دو تمبر رونمایی و سبک بخصوص عزاداری یزدی‌ها به ثبت ملی می‌رسد.

انتهای پیام/ص

برگزاری اجلاس پیرغلامان در یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.