سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صنایع دستی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش ضریب نفوذ صنایع دستی در بازار‌های بین المللی/۸۱۲ نفر از صنعتگران بیمه شدند

محمودیان گفت: نمایشگاه صنایع دستی به دلیل دیده شدن و ظرفیت کار‌های هنرمندان بسیار تاثیرگذار است

پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه صنایع دستی درباره سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی گفت: نمایشگاه صنایع دستی از تاریخ ۳ الی ۹ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی سالن‌های ۸ الی ۱۲ و سری سالن‌های ۲۵ در فضایی بالغ بر ۸ هزار متر مربع و نزدیک به ۷۰۰ غرفه به علت استقبال صنعتگران و هنرمندان با وجود اهالی شهر‌ها و روستا‌های ملی برگزار شده است که این عامل شاید کمی کم سابقه باشد.

وی افزود: دو نهاد بنیان برکت، آستان قدس رضوی و مجموع بانک‌هایی که در سال رونق تولید از صنایع دستی وجود داشتند به جهت حمایت از کالای ایرانی، در جمع ما حضور دارند.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به تاثیر نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در پیشرفت آثار و بهتر شدن مشکلات هنرمندان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در پایتخت، بزرگ‌ترین رخداد خرده فروشی در حوزه صنایع دستی و عرضه تولیدات هنرمندان ۳۱ استان در این نمایشگاه است.

محمودیان تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی به دلیل دیده شدن و ظرفیت کار‌های هنرمندان بسیار تاثیرگذار است چرا که هنرمندان صنایع دستی کشور در این مدت ۷ روزه می‌توانند تولیدات خود را در معرض دید عموم افراد قرار دهند.

وی افزود: تبلیغات قوی ما درخصوص برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به دلیل استقبال زیاد مردم و دعوت علاقه‌مندان به حوزه هنر، اقتصاد هنر، حوزه صنایع خلاق و اقتصاد خلاق از جهت دیده شدن ظرفیت‌های صنایع دستی از کشور جمهوری اسلامی ایران بود. تا علاقه‌مندان ایران را به عنوان اولین کشور جهان از لحاظ ثبت شهر‌ها و روستا‌های جهانی شاهد باشند.

محمودیان درباره همکاری فعالیت تولید کننده و بازاریاب با هم در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی گفت: کسانی که نمایشگاه‌های بین المللی صنایع دستی را از سال‌های پیش دنبال کرده اند می دانند که فضا‌های تجاری و اقتصادی صنایع دستی ما از حوزه مستقیم تولیدات صنایع دستی در حال جدا شدن است.

وی افزود: تلاش ما در این نمایشگاه مبنی بر اختصاص دادن فضای مناسب برای فعالیت تولید کنندگان در سالن ۱۰ الی ۱۲ است که از جهتی هم شاهد حضور کمپانی، شرکت و تولید کنندگان بزرگ در سالن ۸ و ۹ در این نمایشگاه هستیم که از این جهت توانسته ایم دست تولید کنندگان آثار صنایع دستی را در دست هنرمندان این آثار قرار بدهیم.

محمودیان درباره دیده شدن نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در جهان گفت: خوشبختانه ما ضریب نفوذ خود را در بازار‌های بین المللی طی سال‌های گذشته افزایش داده ایم.

وی افزود: در سال ۹۷ صادرات صنایع دستی از مبادی رسمی گمرکات، بدون احتساب زیور آلات سنتی و صادرات چمدانی ۲۸۹ میلیون دلار بود.

محمودیان تصریح کرد: در ۳ ماه اول سال ۹۸ بسیاری از صنایع دستی به صورت چمدانی به دلیل تاثیر تحریم‌ها با مبلغ ۴۲ میلیون دلار صادر شد. علاقه‌مندان و گردشگران با خرید سوغاتی‌های مانا و پایدار از نمایشگاه صنایع دستی از پایتخت کشور، می‌توانند کالا‌ها را با خود همراه کنند.

وی افزود: متاسفانه آمار‌های کارشناسانه ما در خصوص محاسبه صادرات صنایع دستی کامل نیست و ما امیدواریم بتوانیم تا پایان شهریور ماه آمار دقیق تری از صادرات صنایع دستی به مخاطبان ارائه بدهیم.

محمودیان اضافه کرد: امیدواریم با هدف گذاری برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن مطالعات پژوهشی و درخواست مخاطبان خارج از کشور بتوانیم جایگاه بین المللی صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران را ارتقا بدهیم.

وی ادامه داد: ما با پیگیری‌های زیاد بعد از ۵ سال در سال گذشته توانستیم بیمه ۸۱۲ نفر از صنعتگران کشور را با توجه به در اختیار داشتن مبلغ اندک برقرار کنیم؛ ریاست محترم سازمان و معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی موظف هستند به جهت مطالبات به حق صنعت گران و هنرمندان، این جریان را پیگیری کنند.

محمودیان گفت: امیدواریم تا پایان شهریور ماه امسال خبر‌های خوبی را برای رفع بیمه به هنرمندان صنایع دستی بدهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.