سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیته امداد یک سوم اشتغال کشور را محقق کرد

رییس کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد یک برند قابل قبول برای کشور و شورای اشتغال است این نهاد پارسال یک سوم اشتغال کشور را محقق کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: در زمان فتاح کار‌های بزرگی در کمیته امداد صورت گرفته و خیران اعتماد خوبی به کمیته امداد دارند و آثار آن را شاهد هستیم و به رغم مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی، کمک مردم به مددجویان کمیته امداد سال به سال در حال افزایش است و رشد قابل توجهی در کمک‌ها داشته ایم.

بختیاری با اشاره به اهمیت کمک خیران به کمیته امداد تصریح کرد: در بخش‌های خدمات به مددجویان زمینه همکاری هم در دولت و نهاد‌ها و هم در مردم و خیران خیلی قابل توجه است.

او افزود: کمیته امداد تجربه ۴۰ ساله دارد و کار‌های ارزشمندی در توانمندسازی انجام شده، اما باید حتما از مدل‌های جدید، فناوری و شرکت‌های دانش بنیان استفاه کنیم که در این زمینه روز گذشته نشست فوق العاده داشتیم.

بختیاری اظهارداشت: کار‌های بزرگی در عرصه فناوری برای اشتغال مددجویان کمیته امداد آغاز شده و امیدواریم بتوانیم برای این قشر اشتغال را فراهم کنیم و الزامی ندارد اشتغال بیرون از خانه باشد.

او تصریح کرد: برخی اقدامات برای ایجاد درآمد باثبات کمک هزینه است مثل پنل‌های خورشیدی که اشتغال نیست، اما درآمد باثبات و کمک هزینه‌ای برای خانواده مددجویان است.

رییس کمیته امداد کشور بیان کرد: در برنامه ششم توسعه در ماده ۸۳ مقرر شده سالانه ۱۰۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد و بهزیستی ایجاد شود که ۷۰ هزار شغل مربوط به کمیته امداد است که در این راستا کمیته امداد در سال اول خیلی موفق بود و ۱۷۰ هزار شغل در سال اول و ۱۴۳ هزار شغل در سال دوم ایجاد کرد.

بختیاری بیان کرد: امسال نیز ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۱۶ برای کمیته امداد در بحث اشتغال در نظر گرفته شده و در برنامه ۱۷۰ هزار اشتغال داریم که در صورت تحقق این عدد در سال جاری، کل برنامه پنج ساله را محقق می‌کنیم.

او بیان داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند کسانی که می‌توانند با توانمندسازی روی پای خود بایستند، از تحت پوشش امداد خارج شده و نفرات جدیدی تحت پوشش قرار بگیرند و براساس آمار در چند سال گذشته تا پایان سال ۹۷ تعداد ۷۰۰ هزار خانوار از تحت پوشش امداد خارج شده اند که سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به نفع بیت المال شده است.

رییس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد جزو خوش حساب‌ترین افرادی هستند که تسهیلات دریافت می‌کنند، افزود: کمیته امداد در اشتغال یک برند قابل قبولی در کشور و در شورای اشتغال است و سال قبل یک سوم اشتغال کشور را محقق کرده است.
انتهای پیام/ی

به دنبال مدل‌های جدید توانمندسازی در مددجویان کمیته امداد هستیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.