سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات تقویت خط انتقال گازرسانی گرمه و جاجرم آغاز شد

عملیات اجرایی تقویت خط انتقال گاز شهرستان‌های گرمه و جاجرم با ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسن‌رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: این طرح با هدف تامین گاز مورد نیاز طرح توسعه مجتمع آلومینای جاجرم و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستان‌های گرمه و جاجرم در فصول سرد سال اجرا می‌شود.

میربلوکی افزود: طول این خط ۵۸ کیلومتر با قطر ۱۶ اینچ است که عملیات اجرایی آن ۲۳ ماه طول خواهد کشید.

او اظهار داشت: صنایعی که قصد توسعه دارند باید پیشاپیش افزایش نیاز گازی خود را اطلاع رسانی کنند تا برای تامین آن برنامه ریزی شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۱۱۲ واحد صنعتی در استان مشمول گازرسانی هستند که تاکنون به ۷۸ مورد آن گازرسانی شده است.

میربلوکی اظهار داشت: ۷۵ درصد گاز استان در بخش صنعت مصرف می‌شود که اشتغالزایی، بهبود چرخه تولید، گسترش صنایع، ایجاد ارزش افزوده و بهبود اقتصاد منطقه از جمله مزایای این امر است.

او میزان مصرف گاز استان خراسان شمالی را سالانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب دانست و افزود: پنج میلیون متر مکعب از این رقم توسط نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ گاز این استان در حوزه شهری هم اکنون ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است در حالی که متوسط کشور این شاخص در نواحی شهری ۹۶.۴ و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/د

عملیات تقویت خط انتقال گازرسانی گرمه و جاجرم آغاز شد

برچسب ها: گاز ، حقوق شهروندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.