سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی در روستا‌های کردستان

۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان در روستا‌های کردستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس خریداری و بصورت رایگان تحویل بهره‌برداران محلی شد.

علی‌اکبر محمدپناه افزود: امسال ۹۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ تهیه و با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی جهت مصرف تامین آب گرم به بهره‌برداران روستایی شهرستان‌های مریوان، بانه، کامیاران، سروآباد و دیواندره واگذار شد.

او گفت: ۳۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به اهالی روستای عیسولی مریوان، ۲۹ دستگاه به اهالی روستا‌های کوله‌بز، دول ارزن، دارینه، گرماب، نیروان و برویشکانی از توابع شهرستان بانه، ۱۰ دستگاه در روستای سرخه توت کامیاران، ۱۰ دستگاه در روستای کلجی سروآباد و سه دستگاه برای تامین آبگرم مصرفی مدارس روستا‌های هزار کانیان، مودی و آبباره شهرستان دیواندره، تحویل داده شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان اضافه کرد: امسال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه پایش، پیشگیری، کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی در سطح ۲۶۰۰ هکتار، ایجاد کمربند حفاظتی به طول ۳ هزار متر و نیز تغییر الگوی سوخت با استفاده از آبگرمکن خورشیدی برای ۳۸ خانوار پیش‌بینی شده است.

محمدپناه با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های استراتژیک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ت

توزیع رایگان آبگرمکن های خورشیدی در کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.