سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه با موضوع تعیین راهکار برای قطعه‌سازی صنعت خودرو

دومین جلسه با قطعه سازان با موضوع تعیین راهکار برای قطعه‌سازی صنعت خودرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کریم‌خان رییس انجمن قطعه سازان استان کرمانشاه در خصوص وضعیت تولید قطعات خودرو گفت : در سال ۱۳۹۰، در کشور یک میلیون و چهارصد هزار خودرو تولیدشده و در ۶ ماهه اول سال جاری پانصد و ده هزار خودرو تولیدشده که ازنظر آماری نسبت به سال‌های گذشته افت محسوسی داشته است.

او گفت : ۲۲ میلیون خودرو فعال در کشور وجود دارد که نیازمند قطعات یدکی هستند و به همین منظور باید بتوان با غلبه بر مشکلات عدیده تولید نیاز کشور به قطعات یدکی را برطرف نمود.

او عمده‌ترین مشکل قطعه سازان را مسئله نقدینگی عنوان و سایر مشکلات از قبیل تهیه مواد اولیه، گشایش اعتبارات، مطالبات از خودروسازان، بازاریابی ضعیف، عدم تناسب قیمت و کیفیت قطعات تولیدی، عدم همکاری بانک‌های عامل، نبود برند در قطعات تولیدی استان عنوان نمود.

صلاحی معاون امور صنایع سازمان صمت، فعالیت خانه صنعت را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: انجمن‌های ده‌گانه زیرمجموعه این نهاد می‌توانند با عملکرد خود نقش خانه صنعت را پررنگ‌تر نشان دهند و با تعامل هرچه بیشتر بین این دو شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت استان باشیم.

او افزود: به‌منظور رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان در طول هفته دو یا سه جلسه کارگروه ستاد تسهیل برگزار می‌شود و می‌توان با برگزاری جلسات با انجمن‌های خانه صنعت و استفاده از پتانسیل آن‌ها در جلسات ستاد تسهیل مشکلات واحد‌های تولیدی را به‌صورت کلی مطرح و نتایج بهتری را کسب نمود.

جهانبخش شکری؛ رییس خانه صنعت و معدن استان عمده مشکلات صنعت قطعه‌سازی را تولیدکننده‌های دولتی، عدم بازاریابی مناسب تولیدکنندگان، نرخ تسهیلات بالا و عدم آگاهی کامل در ورود به این صنعت بر شمرد و از استاندار و رییس سازمان صمت به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه از صنعت استان تقدیر و تشکر نمود.

محسن دارابی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بابیان این موضوع که ازاین‌پس جلسات با قطعه سازان، باید به‌صورت هفتگی و مرتب برگزار گردد افزود: صیانت از تولید و اشتغال موجود و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های تولیدی از اولویت‌ها و اهداف کاری سازمان صمت می‌باشد و با توجه به ارتباط نزدیک این سازمان با استانداری و همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بخصوص دکتر مصری، امیدواریم که با هماهنگی و ارتباط هرچه بیشتر بین آن‌ها موجبات پیشرفت صنعتی استان را رقم زنیم.

دارابی میزان اشتغال فعال در صنعت قطعه‌سازی خودرو استان را ۶۱۰ نفر اعلام نمود و گفت: با توجه به نیاز شرکت‌های تولیدکننده خودرو به تولید قطعات ساخت داخل و بومی‌سازی هرچه بیشتر این صنعت، موجبات رشد و توسعه این صنعت فراهم و زمینه اشتغال بیشتر در استان مهیا گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با توجه به برگزاری اولین نمایشگاه رونق تولید در استان که با حضور استاندار و معاون وزیر افتتاح و به‌صورت آبرومند برگزار شد، در خصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی در استان توضیحاتی ارایه کرد و گفت: این نمایشگاه از دوم تا پنجم مهرماه، به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های استان دایر است و انتظار می‌رود که قطعه سازان خودرو استان در این نمایشگاه شرکت نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

تعیین راهکار برای قطعه‌سازی صنعت خودرو

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.