سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی؛

مستند تلویزیونی شاه حسن شاه حسین رونمایی شد

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از مستند تلویزیونی شاه حسن، شاه حسین تولید صدا وسیمای مرکز یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، احمد پهلوانیان، مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی از مستند تلویزیونی شاه حسن، شاه حسین تولید صدا وسیمای مرکز یزد رونمایی شد.

پهلوانیان افزود: این مستند تلویزیونی به تهیه کنندگی و کارگردانی سید مهدی ثباتیان و تصویربرداری ابوالفضل دهقانیزاده در صدا و سیمای مرکز یزد تولید شده است.

او با بیان اینکه زمان این مستند تلوزیونی ۲۶ دقیقه‌ای به روایت رسم شاه حسن، شاه حسین می‌پردازد اظهار داشت: بنابر این رسم ۳۰۰ ساله، مردم  سه محله‌ی میبد بالا، کوچوک و بشنیغان در شهرستان میبد در ماه محرم در یکی از امامزاده‌های این شهر گرد هم می‌آیند و به عزاداری می‌پردازند و در واقع این رسم باعث اتحاد مردم این محلات شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه احسان کریمی میبدی کار تحقیق و پژوهش مستند تلویزیونی شاه حسن، شاه حسین را برعهده داشته است افزود: این مستند در محرم سال گذشته تولید شده است.

انتهای پیام/ص

رونمایی از مستند تلویزیونی شاه حسن شاه حسین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.