سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

آماده راه اندازی موزه در شهر توریستی سرعین هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه نبود موزه در شهر توریستی سرعین، این اداره کل در صورت اختصاص مکان مناسب آماده راه اندازی موزه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پیرو آمادگی مسئولان شهرستان و اعلام نیاز جهت راه اندازی موزه در سرعین، در صورتی که محل مناسبی اختصاص یابد، آماده راه اندازی موزه هستیم.

او افزود: با توجه به کاوش‌های اخیر در غار‌های دستکند کنزق و تپه تاریخی آناهیتا، راه اندازی موزه می‌تواند فرصتی برای معرفی آثار میراثی و صنایع دستی تولیدی شهرستان سرعین فراهم سازد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین اهداف اداره کل افزایش تعداد موزه‌ها است و در این خصوص انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی یاری گر ما باشند.

فلاحی با تاکید به اینکه شرایط راه اندازی موزه با هدف صیانت از هویت تاریخی شهر‌ها ساده و سهل شده است، گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در راه اندازی موزه‌ها با مجموعه و آثار تاریخی خود دستگاه اجرایی مشارکت داشته باشند.

او افزود: در حال حاضر احداث چند موزه از سوی اداره کل دنبال می‌شود که در کوتاه مدت می‌تواند در جذب و ماندگاری گردشگران موثر عمل کند.

انتهای پیام/ح

راه اندازی موزه در شهر سرعین

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.