سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندرز در فکر تحریم برزیل به علت آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا اعلام کرد در صورت راهیابی به کاخ سفید، برزیل را بر سر مسئله آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون تحریم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برنی سندرز، سناتور آمریکایی و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، در تلاش برای اعمال تحریم علیه برزیل بر سر آتش سوزی در جنگل‌های آمازون است.

بر اساس این گزارش، این سخنان بر خلاف پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست که اعلام کرد واشنگتن از بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، در مبارزه با آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های بارانی آمازون به طور کامل حمایت می‌کند.

سندرز اعلام کرد اگر رئیس جمهور آمریکا شود, «قطعا» برای اعمال تحریم‌هایی علیه برزیل بر سر آتش سوزی‌های آمازون تلاش خواهد کرد.

او  آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون و شرایط سیاسی در برزیل را «به شدت خطرناک» توصیف و بر این موضوع تأکید کرد که «این منطقه ریه‌های سیاره ماست.»

این سناتور آمریکایی افزود نوشت: «ما از همه ابزار‌های موجود استفاده می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم کل جهان برای حفاظت از این سیاره تلاش خواهند کرد.»

پیشتر، ترامپ اعلام کرد رئیس جمهور اخیرا انتخاب شده برزیل «سخت در تلاش برای فرونشاندن آتش سوزی در آمازون است و در همه ابعاد کار بزرگی برای مردم برزیل انجام می‌دهد.» رئیس جمهور آمریکا گفت بولسونارو و برزیل «از حمایت کامل آمریکا» برخوردارند.

جنگل‌های بارانی آمازون در سطحی بی‌سابقه در حال سوختن هستند و جامعه بین‌المللی این موضوع را در کانون توجه خود قرار داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
داور
۱۰:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اینا با بمب اتم به جنگ طوفان میرن
با تحریم به سمت برزیل به دلیل اتش سوزی میرن
بعد به دلیل گرمشدن زمین با موشک به جنگ خورشید میرن
اخرش هم یخهای قطب شمال تحریم میکنن که چرا ذوب میشن و اب سرد و شیرین نمیخورن