سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۶۱ هزار هکتار عرصه طبیعی در استان کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به ۱۶۱ هزار هکتار عرصه طبیعی در استان گفت : حفاظت از محیط زیست تنها توسط این اداره کل امکان پذیر نیست بلکه نیازمند مشارکت و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت : استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در مجموع ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارد که از این میزان ۱۶۱ هزار هکتار آن محیط طبیعی است که این میزان ۶.۷ درصد عرصه استان را شامل می‌شود و تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزایش این عرصه به ۱۰ درصد است.

او به فعالیت ۵۵ نفر محیط بان در استان اشاره کرد و گفت : حفاظت از ۱۶۱ هزار هکتار عرصه طبیعی با این تعداد محیط بان امکان پذیر نیست و از این رو نیاز به همکاری بیشتر مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای حفاظت از محیط طبیعی استان داریم.

یاوری با بیان اینکه درخواست نیروی بیشتری داده ایم، افزود: اکنون شاهد مشارکت بسیار خوب مردم و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست هستیم و اگر این مشارکت‌ها نباشد توان حفاظت از این عرصه گسترده را نداریم و انتظار داریم سطح این مشارکت‌ها بیشتر شود.

او یکی از راهکار‌ها برای حفاظت از محیط زیست را استفاده از ابزار‌ها و فن آوری‌های روز دانست و گفت: برای این کار پنج دستگاه پهپاد خریداری کردیم و یک دستگاه هم توسط یکی از خیرین به اداره محیط زیست پاوه تحویل داده شده و بخشی از نیاز‌ها را از این طریق تامین می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: امسال برای اولین بار در کشور قصد داریم از طریق این پهپاد‌ها سرشماری حیات وحش استان را انجام دهیم.

او از مردم خواست بیشتر به فکر حفاظت از محیط زیست باشند و گفت: باید با مشارکت همگانی از تخریب و نابودی محیط زیست جلوگیری کنیم.

یاوری همچنین خواستار همکاری هرچه بیشتر رسانه‌ها برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در استان شد و افزود: در سال‌های اخیر این فرهنگ افزایش یافته و شاهد مشارکت بسیار خوب مردم استان در حفاظت از محیط زیست هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت ۱۴ گروه واکنش سریع این اداره کل در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد چهار گروه در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

یاوری افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست مسئول مستقیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده زیرنظر این اداره کل است و سایر عرصه‌ها توسط منابع طبیعی انجام می‌شود اگرچه محیط زیست هم همکاری دارد.

او همکاری این اداره کل با اداره کل منابع طبیعی را در بخش آتش سوزی بسیار خوب و هماهنگ دانست و گفت: در این زمینه مرزبندی مطرح نیست و در صورت بروز هرگونه آتش سوزی هدف اطفای حریق بوده و وارد میدان شدیم.

یاوری مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی را در اطفای حریق در استان بسیار موثر دانست و افزود: امسال در مناطق حفاظت شده استان متاسفانه شاهد بروز آتش سوزی در سطح ۱۷۰ هکتار بودیم که این میزان شامل ۸۰ هکتار در شهرستان پاوه، ۴۰ هکتار در بیستون و ۵۰ هکتار نیز در قلاجه گیلانغرب بود.

او با بیان اینکه در زیستگاه آهوان ایرانی در قلاجه شاهد بروز آتش سوزی بودیم، گفت: خوشبختانه آسیبی به آهوان وارد نشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه گزارشی از تلفات آهو در این مناطق نداشتیم گفت: آتش سوزی بیشتر به پوشش‌های علفی و جنگل وارد شده که باید از وقوع هرگونه آتش سوزی جلوگیری کنیم.

او به فعالیت ۳۵ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست در استان اشاره کرد و گفت: این سازمان‌ها مشارکت بسیار فعالی در زمینه حفاظت از محیط زیست به خصوص در مهار آتش سوزی‌ها دارند .

 

 

انتهای پیام/د

حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت و همراهی مردم

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.