مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه، از آغاز افتتاح ۶ پروژه آبرسانی به روستا‌های این استان با اعتبار هزینه شده ۱۹۲ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرامرز شوهانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه با گرامیداشت هفته دولت گفت : با افتتاح این پروژه‌ها در مجموع تعداد ۴۹ روستا با جمعیتی بیش از ۹ هزار و ۸۵۸ نفر و ۲ هزار و ۷۰۸ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

او گفت : این تعداد پروژه در شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر، صحنه و سرپل ذهاب افتتاح می‌شود.

او تعداد پروژه‌های افتتاحی در شهرستان روانسر را ۲ مورد اعلام کرد و گفت: آبرسانی به مجتمع نهرابی و روستای پشت تنگ چشمه قلی جان از محل اعتبارات استانی انجام می‌شود.

به گفته او، برای آبرسانی به مجتمع نهرابی سه میلیارد ریال هزینه شده و تعداد ۹ روستا با جمعیت یک هزار و ۴۶۵ نفر و ۴۴۸ خانوار از نعمت اب آشضامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

او افزود: آبرسانی به روستای پشت تنگ چشمه قلی جان نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشته و ۱۲۳ نفر از جمعیت این روستا از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

او دیگر پروژه افتتاحی را مربوط به روستای دره خلیل شهرستان صحنه دانست و گفت: برای افتتاح این پروژه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته و ۱۵۳ نفر از جمعیت این روستا از آب شرب سالم برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه در ادامه سخنان خود آبرسانی به مجتمع امامیه در شهرستان سرپل ذهاب را دیگر پروژه افتتاحی هفته دولت در استان دانست گفت: برای افتتاح این پروژه ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

شوهانی افزود: با افتتاح این پروژه ساکنان چهار روستا با سه هزار و ۱۸۶ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

آبرسانی به مجتمع نجف در شهرستان کرمانشاه را دیگر پروژه افتتاحی هفته دولت است که از محل اعتبارات استانی هشت میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفار کرمانشاه، با افتتاح این پروژه ساکنان ۱۹ روستا با یک هزار و ۹۲۱ نفر جمعیت و ۵۲۹ خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

شوهانی شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت آب سالم و بهداشتی را ۹۴.۲ درصد اعلام کرد و افزود: این درصد برخورداری از میانگین کشوری بالاتر است.

او مجموع خطوط انتقال و شبکه توزیع شبکه‌های آب رسانی روستایی سطح استان را اکنون در حال بهره برداری است را حدود ۹ هزار و ۵۹ کیلومتر اعلام کرد و گفت: اکنون ۳۸۹ ایستگاه پمپاژ، ۲۷۹ حلقه حلقه چاه، ۲۹۴ دهنه چشمه که تقریبا بیش از ۵۷۰ محل تامین آب در سطح روستا‌های استان در حال بهره برداری است.

او گفت: از طرفی ۹۵۵ مخزن در سطح روستا‌های استان داریم که حجم این مخازن ۱۲۵ هزار و ۶۸۸ مترمکعب است.

انتهای پیام/د

بهره مندی ۴۹ روستا از نعمت آب

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.