سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شومر از اختصاص بودجه حوادث طبیعی برای سیاست‌های ضدمهاجرتی

رهبر اقلیت سنای آمریکا از اختصاص بودجه حوادث طبیعی برای سیاست‌های ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور انتقاد کرد و آن را نوعی بازگشت به عقب دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا، روز گذشته [سه شنبه] دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور را به دلیل خالی کردن بودجه آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه برای اجرای سیاست‌های مهاجرتی و مقابله با ورود مهاجران را هدف انتقادات قرار داد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برنامه دولت ترامپ برای خارج کردن بودجه از آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه آمریکا برای جدا و زندانی کردن خانواده‌های مهاجر نه تنها اقدامی بی رحمانه است، بلکه نوعی بازگشت به عقب محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد: خرج کردن این بودجه که برای ما بسیار حیاتی است، باعث تضعیف آمادگی در برابر بحران و حوادث طبیعی است. دولت ترامپ با این اقدام آمریکایی‌ها را در برابر بلایای طبیعی تضعیف می‌کند. کنگره این بودجه را برای حفظ اولویت‌های مردم آمریکا اختصاص داده است و من به شدت با هر اقدامی که باعث تضعیف اقتدار قانون اساسی آمریکا شود، مخالفم.

وزارت امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که برای گسترش ظرفیت بازداشت و جدا کردن مهاجران به بودجه بیشتری بالغ بر ۲۷۱ میلیون دلار نیاز است. گفته می‌شود بخشی از بودجه آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه به گمرک و حفاظت مرزی، گارد ساحلی و امنیت حمل و نقل اختصاص می‌یابد.

دولت ترامپ در حالی تصمیم به استفاده از بودجه آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه کرده است که توفان حاره‌ای «دوریان» در حال نزدیک شدن به پورتوریکو در آمریکای مرکزی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.