دادستان‌های ایالتی آمریکا از دولت این کشور به سبب اعمال قوانین ضدمهاجرتی علیه کودکان شکایت کردند.

شکایت ۱۹ دادستان ایالتی آمریکا از رویکرد ضدمهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان‌های کل ۱۹ ایالت و نیز دادستانی منطقه‌ای واشنگتن از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصویب قانون ضدمهاجرتی جدید در خصوص بازداشت نامحدود پناهجویان شکایت کردند.

این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای در لس آنجلس تنظیم شد، از اولین اقدامات برای جلوگیری از اجرای قانون ضدمهاجرتی جدید دولت آمریکا است. این قانون جدید که روز جمعه اعلام شد قرار است از ماه اکتبر وارد مرحله اجرایی شود.

دادستان کل کالیفرنیا با اعلام این شکایت گفت قانون جدید ترامپ با بی احتیاطی امنیت و سلامتی کودکان را به خطر می‌اندازد. این قانون توافق چند دهه‌ای از سوی دادگاه فدرال را برای جلوگیری از بازداشت غیرقانونی کودکان مهاجر را تضعیف می‌کند. کاخ سفید هنوز در این باره واکنشی نداشته است.

قانون جدید دولت ترامپ قرار است به توافق ۱۹۹۷ پایان دهد. در توافق مذکور محدودیت ۲۰ روزه را برای نگه داشتن کودکان مهاجر در بازداشتگاه مجاز دانسته است. در سال ۲۰۱۵ مقرر شد این قانون علاوه بر کودکان بی سرپرست، به کودکانی که همراه والدین خود مهاجرت می‌کنند نیز تعمیم داده شود. مقامات دولت ترامپ می‌گویند محدودیت‌های بازداشت تبدیل به عامل کششی برای مهاجران تبدیل شده است. تلاش دولت ترامپ برای توقف اجرای توافق نامه ۱۹۹۷ می‌تواند با موانع دیگری غیر از موانع قانونی روبرو شود.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از سیستم مهاجرتی این کشور انتقاد کرده است. در سال ۲۰۱۸ ترامپ مجموعه‌ای از اقدامات را در پیش گرفت که دریافت پناهندگی آمریکا را برای پناهجویان و مهاجران دیگر کشور‌ها سخت‌تر کرد. در ماه نوامبر گذشته ترامپ دستوری را صادر کرد که بر اساس آن همه کسانی که به طور غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌شدند را فاقد شرایط برای درخواست پناهندگی می‌کرد. هر چند این محدودیت ترامپ از سوی یک قاضی فدرال ممنوع شد.

بنا به گزارش‌ها دولت آمریکا در چارچوب طرحی برای پایان دادن به برنامه پناهندگی این کشور تا سال ۲۰۲۰ میزان پذیرش پناهجویان را به صفر می‌رساند. ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها اعلام کرده بود با ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور مقابله خواهد کرد. وی چندی پیش هم به نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا دستور داده بود روند اخراج مهاجران غیرقانونی را که با وجود دریافت اخطار، هنوز خاک آمریکا را ترک نکرده‌اند، آغاز کند. عملیات بازداشت مهاجران روز یکشنبه آغاز شد و ترامپ حتی روند پیشروی آن را «بسیار موفقیت آمیز» توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار