سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انقلاب فضای سبز شمال اصفهان با شروع طرح انتقال آب

مدیر منطقه ۷شهرداری اصفهان گفت:با شروع طرح انتقال آب و افزایش کیفیت آب منطقه،انقلابی در فضای سبز شمال اصفهان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علی اصغر شاطوری مدیر منطقه ۷شهرداری اصفهان در نشست خبری امروز با اشاره به تاریخچه تشکیل این منطقه عنوان کرد:منطقه ۷ شهرداری اصفهان در سال ۵۹ و با تفکیک این منطقه و منطقه ۳ تشکیل شد.

او با بیان اینکه مساحت منطقه ۲هزار و ۸۷۵ هکتار است، اظهار کرد: حریم منطقه شامل دو محدوده‌ی قانونی و حریم شهری است که هزار و ۳۵۷ هکتار در محدوده‌ی قانونی است.

مدیر منطقه ۷شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت این منطقه افزود:جمعیت ساکن در این منطقه طبق سرشماری سال ۹۵، ۱۷۳هزار نفر است که با توجه به رشد منطقه قطعا افزایش چشمگیری داشته است.

شاطوری با بیان اینکه ۱۲محله در این منطقه وجود دارد، عنوان کرد: محله هوایی واقع در قسمت جنوب چمران که جزو هسته مرکزی شهر به حساب می‌آید، دارای ۱۶۴هکتار بافت فرسوده است که مشکلاتی از لحاظ عبور و مرور و دسترسی برای شهروندان و ارائه خدمات به شهروندان به وجود آورده است.

او با بیان اینکه مساحت فضای سبز این منطقه ۲۸۲هکتار است، اضافه کرد: بازگشایی گلوگاه‌های محلی، زیباسازی کالبد‌های محلی و احداث فضای سبز در این محور در اولویت قرار دارد.
مدیر منطقه ۷شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه ۸۱ میلیارد تومانی منطقه عنوان کرد:۲۶/۵میلیارد تومان از این بودجه صرف هزینه‌های جاری و ۵۴/۵میلیارد تومان که بیش از ۶۳/۷درصد است صرف هزینه‌های عمرانی منطقه می‌شود.

شاطوری با اشاره به تعریف ۳۵پروژه در این منطقه عنوان کرد:از این تعداد ۱۲پروژه به اتمام رسیده و بقیه در حال انجام مناقصه برای واگذاری.

او با اشاره به بافت فرسوده در جنوب محور چمران، بیان کرد: با احداث آخرین قسمت خیابان پوریای دیگر نیاز به آزاد سازی دفعی نداریم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان احداث مسیر انتقال آب با کیفیت به فضای سبز را از طرح‌های مهم دانست و گفت:احداث ۳مخزن در جنوب فرزانگان، ایستگاه پمپاژ و کلکتور برای ارتباط چاه‌ها انجام شده است.

شاطوری با بیان اینکه طرح مذکور پیشرفت بالای ۹۰درصد داشته است، اظهار کرد:با این طرح کیفیت آب برای آبیاری فضای سبز در این منطقه و حتی مناطق۱۲،۱۴ و بخش‌های از منطقه ۸ بهبود می‌یابد و در طراوت فضای سبز این مناطق موثری است.

او اضافه کرد:با شروع این طرح در منطقه، انقلابی در برابرفضای سبز شمال شهر اصفهان ایجاد می‌شود و با افزایش دسترسی اهالی منطقه به فضای سبز و کاهش تردد ها، در کاهش آلودگی شهر را به همراه دارد.

مدیر منطقه ۷در خصوص دیگر طرح‌ها ادامه داد:ساماندهی مادی چشمه خونین، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی، اصلاح ورودی شهرک، ولی عصر، بلوار زیتون و احداث خیابان ال یاسین از دیگر طرح‌های این منطقه است.

شاطوری احداث پارکینگ قدس و مرکز تجاری آن را مهم‌ترین پروژه مشارکتی منطقه دانست و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت هزار و ۹۵۰ متر مربع در ۸طبقه پارکینگ و یک طبقه واحد تجاری است که معضل پارکینگ بیمارستان فیض را حل می‌کند.


انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.