سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح احداث کارخانه بازیافت زباله بوکان کلنگ زنی شد

طرح احداث کارخانه بازیافت بوکان با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و مشارکت بخش خصوصی، کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ظهر امروز سه شنبه، طرح احداث کارخانه بازیافت زباله و تولید کمپوست بوکان با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی، در غیاب مسئولان استانی و با حضور مسئولان شهرستانی در سایت زباله شیخلر کلنگ زنی شد.

بابک رستم پور شهردار بوکان در آئین کلنگ زنی این طرح، با بیان اینکه مدیریت پسماند در مبدٲ و مقصد، یکی از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری بوکان بود، گفت: تفکیک پسماند از مبدٲ در سال ۹۷ در محل خانه‌ها و منازل مسکونی سطح شهر بوکان توسط اکیپ مدیریت پسماند شهرداری آغاز شد.

او افزود: مدیریت پسماند در مقصد نیز امروز با کلنگ زنی این طرح کلید خورد و احداث کارخانه بازیافت زباله می‌تواند به عنوان یک طرح زیربنایی و اساسی، مقدمه‌ای بر توسعه پایدار باشد.

به گفته رستم پور این کارخانه در سه فاز احداث خط تفکیک، تصفیه شیرابه و تولید کمپوست برای مصارف کشاورزی احداث می‌شود. همچنین نوع قرارداد این پروژه BOT می‌باشد و مدت زمان بهره برداری سرمایه گذار نیز ۱۴ سال است.

شهردار بوکان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این پروژه که با راه اندازی آن ۹۰ درصد از پسماند‌های دفنی روزانه بوکان حذف می‌شود، می‌توان به احداث و بهره برداری از پنج باب غرفه بازیافت در پنج نقطه مرکزی سطح شهر بوکان، انجام طرح تفکیک از مبدا اماکن اداری، تجاری، آموزشی و مسکونی و افتتاح خط ۲۵۰ تنی سورتینگ پسماند شهری و نیز بهره برداری از سیستم تصفیه شیرابه به روش اکسیداسیون در شهریور ۱۳۹۹ و افتتاح خط تولید کود کمپوست گرانوله غنی شده از بخش آلی پسماند در شهریور ۱۴۰۰ اشاره کرد.

این کارخانه، اولین کارخانه بازیافت زباله در سطح استان آذربایجان غربی است که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

انتهای پیام/م

 

کلنگ زنی احداث کارخانه بازیافت زباله در بوکان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.