سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزیل کمک جی ۷ برای کنترل آتش‌سوزی آمازون را رد کرد

برزیل اعلام کرد کمک ۲۰ میلیون دلاری گروه ۷ برای اطفای آتش‌سوزی‌های جنگل‌های آمازون را نمی‌پذیرد و به فرانسه توصیه کرد به «مستعمرات» خود بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، برزیل روز دوشنبه اعلام کرد که کمک ۲۰ میلیون دلاری گروه ۷ برای کنترل و اطفای آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آمازون را نمی‌پذیرد.

اونیکس لورنزونی، رئیس دفتر ریاست جمهوری برزیل، بعد از اعلام این خبر به رئیس جمهوری فرانسه توصیه کرد که «به خانه و مستعمراتش» بپردازد.

وی افزوده است: «ما از گروه‌ ۷ برای این کمک تشکر می‌کنیم، اما شاید بهتر باشد این امکانات برای احیای جنگل‌ها در اروپا مورد استفاده قرار گیرد.»

خبرگزاری فرانسه نوشته است که این بیانیه از طرف رئیس جمهوری برزیل تایید شده است.

انستیتو ملی تحقیقات فضای برزیل اعلام کرده است که در سال جاری بیش از ۷۲ هزار مورد آتش سوزی در جنگل‌های آمازون رخ داده است در حالی که سال گذشته این آمار ۴۰ هزار مورد آتش سوزی بوده است. در حال حاضر محققان می‌گویند که آتش‌سوزی در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه در جنگل‌های آمازون فعال است.

جنگل‌های آمازون از آن نظر اهمیت دارد که یکی از مهمترین ابزار دفاعی زمین در برابر تغییرات اقلیمی است و به‌عنوان ریه‌های کره زمین از آن‌ها نام برده می‌شود که ۲۰ درصد اکسیژن زمین را تولید می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.