سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: قطعا پوتین را به نشست آینده گروه ۷ دعوت می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا از قطعیت دعوت از همتای روس خود در نشست سال آینده سران گروه هفت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت «قطعا» ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را برای شرکت در نشست آتی گروه هفت که به میزبانی این کشور برگزار خواهد شد، دعوت می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در پایان نشست گروه هفت در فرانسه گفت: آیا از او دعوت خواهم کرد؟ من قطعا این کار را خواهم کرد. چه او بتواند به لحاظ روانی با این مسئله کنار بیاید و بپذیرد یا خیر، فکر می‌کنم کار سختی برای او خواهد بود.

ترامپ در این باره گفت: چه از این موضوع خوشتان بیاید یا نه و یا ممکن است به لحاظ سیاسی درست نباشد، اما ما جهانی داریم که باید آن را اداره کنیم؛ و از گروه هفت، که سابقا گروه هشت بود، روسیه را بیرون کردند. آن‌ها باید به روسیه اجازه بازگشت به گروه را بدهند، زیرا ما باید این کشور را در پای میز مذاکره داشته باشیم.

روز دوشنبه نیز ترامپ گفت بهتر است روسیه به گروه هفت ملحق شود حتی اگر اینکار به بهای سیاسی تمام شود. ترامپ همچنین گفت هنوز مطمئن نیست که آیا پوتین دعوت او را می‌پذیرد یا نه.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «پوتین مرد مغروری است و امکان دارد مایل به پیوستن دوباره به گروهی که از آن اخراج شده، نباشد.» ترامپ همچنین بار دیگر تقصیر‌ها را به گردن باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا انداخت و گفت او مقصر الحاق کریمه به روسیه است.

ترامپ پیش از این از «احتمال» دعوت از پوتین برای شرکت در نشست گروه حرف سخن به میان آورده بود. او همچنین پیش از آغاز نشست امسال گروه هفت خواستار پیوستن مجدد روسیه به این گروه شد که با مخالفت دیگر اعضا مواجه شد. به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، مسکو از عضویت در گروه هشت اخراج و این گروه تبدیل به گروه هفت شد.

آمریکا سال آینده میزبان نشست بعدی گروه هفت خواهد بود. ترامپ به عنوان میزبان نشست می‌تواند سران کشور‌هایی که عضو گروه هفت نیستند را دعوت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.