سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشودگی جرایم مالیاتی به منظور حمایت از فعالان اقتصادی

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: به منظور حمایت از فعالان اقتصادی، بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یحیی یعقوب نژاد مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در جلسه معاونان و رؤسای امور مالیاتی مرکز استان گفت: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ از طرف رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مزین شده به نام سال رونق تولید، لذا سازمان متبوع  به منظور حمایت از تولید و کالای ایرانی و  فعالان اقتصادی و افزایش رضایتمندی مودیان محترم، اقدام به بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی قطعی شده تا پایان امسال نموده است.

او تصریح کرد: بهره مندی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم قابل بخشش، یک فرصت ویژه و تا پایان سال ۹۸ است و در صورت  پرداخت نکردن بدهی مالیاتی قطعی شده و برخورداری از تسهیلات یاد شده تا پایان سال ، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد بود.
 
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: سازمان متبوع با صدور بخشنامه تکمیلی اعلام نموده که در سال ۱۳۹۹ هم سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد و هم احراز شرایط خوش حسابی باید با مستندات کامل صورت گیرد و مؤدیانی که تا پایان سال اقدام به بدهی قطعی شده خود نکنند جزو مؤدیان خوش حساب محسوب نشده و در سال آینده از برخی امتیازات از جمله بخشودگی جرایم محروم خواهند شد.

یعقوب نژاد با اشاره به محدود شدن سطح اختیارات مدیران کل استان‌ها در سال آینده گفت: با رعایت مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و سایر مقررات مربوط، در خصوص بدهی‌های قطعی شده از ۹۹/۱/۱ به بعد، حداکثر بخشودگی جرایم قابل بخشش، برای مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره برداری یا پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، ۷۰ درصد و برای سایر مودیان ۵۰ درصد برای هر منبع مالیاتی در هر سال یا دوره به مدیران کل امور مالیاتی تفویض گردیده است.

او ادامه داد: بهترین شرایط برای مؤدیان محترم مالیاتی استفاده از فرصت استثنایی به وجود آمده می‌باشد، تا ضمن انجام تکالیف قانونی در سیاست اصولی نظام مبنی بر کاهش اتکاء به درآمد‌های نفتی به اقتصاد کشور کمک کنند و ضمن اکتساب عنوان خوش‎حسابی، نسبت به تسویه بدهی‌های معوقه اقدام نمایند.
 
انتهای پیام//م.پ
 

بخشودگی صد در صد جرایم مالیاتی به شرط پرداخت بدهی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.