سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت جدی بر بازار پرنده‎فروشان کرمانشاه

رئیس اداره محیط زیست کرمانشاه از نظارت جدی بر بازار پرنده‎فروشان کرمانشاه خبر داد و گفت : اخیرا بیش از ۲۰ قطعه پرنده وحشی و سایر حیوانات غیرمجاز را از این بازار کشف و در طبیعت رهاسازی کردیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدحسین فلاحتی رئیس اداره محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه بازار پرنده‎فروشان کرمانشاه مرکز اصلی خرید و فروش انواع پرندگان و حیوانات است، گفت : فقط خرید و فروش پرندگان غیروحشی که به صورت طبیعی در محیط زیست ایران زندگی نمی‌کنند در این بازار آزاد است.

او گفت : همچنین خرید و فروش پرندگانی مانند قناری و طوطی که عمدتا بومی ایران نیستند و همچنین کبوتر نیز در این بازار مجاز است.

رئیس اداره محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه اجازه مبادله پرندگانی مانند کبک، تیهو، عقاب، سهره و ... در این بازار داده نمی‌شود، افزود: با عرضه سایر حیوانات وحشی مانند سنجاب و... نیز در این بازار برخورد می‌شود.

فلاحتی با بیان برخی افراد خارج از غرفه‌ها و به شکل دستفروشی نیز خرید و فروش حیوانات و پرندگان را انجام می‌دهند، گفت: حیواناتی که توسط این افراد خریدوفروش می‌شود نیز رصد می‌شود در صورت بروز تخلف این حیوانات ضبط و بعد از تیمار در طبیعت رها خواهد شد.

او زیستگاه اصلی حیوانات وحشی را در طبیعت و اکوسیستم خود آن‌ها دانست و با اشاره به اینکه نگهداری در قفس و در منزل شرایط مناسبی برای این موجودات نیست، گفت: اکثر پرندگان به عنوان مقابله کنندگان بیولوژیک با آفات کشاورزی به شمار می‌روند و وجود آن‌ها در طبیعت ضروری است. برای مثال کبک با آفت سن گندم مقابله کرده و این آفت را سطح مزارع جمع می‌کند. سنجاب نیز با کاشتن بلوط در زمین و ذخیره آن، به احیا پوشش گیاهی درختان بلوط کمک می‌کند.

او افزود: نگهداری این حیوانات در خارج از طبیعت، تمام اکوسیستم را تحت تاثیر قرار می‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

آزاد بودن خرید و فروش پرندگان غیروحشی به صورت طبیعی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.