سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۱۲۰ میلیارد اعتبار برای ایجادسیستم های نوین آبیاری به استان

برای احداث و ایجاد سیستم نوین آبیاری بالغ بر۱۲۰ میلیارد اعتبار ملی  تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت گفت: کم آبی و خشکسالی از مشکلات اصلی صنعتگران و تولیدکنندگان استان بوده است.

او بابیان اینکه نداشتن برنامه از منابع آب باعث آسیب جدی به استان شده است افزود : براساس سند سازگاری با خشکسالی که تصویب شد  ، تغییر الگوی کشت ، اجرای سیستم های نوین آبیاری در دستور کار قرار می گیرد.

معتمدیان گفت : برای اولین بار در کشور سند سازگاری با کم آبی تصویب شد و خراسان جنوبی بعنوان استان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد.

استاندار بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به ۳ استان سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و خراسان رضوی در روزهای آینده به تصویب می رسد.

معتمدیان ادامه داد  : حداقل ۶۰ میلیون متر مکعب و حداکثر ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص داده می شود و تنها استانی هستیم که دولت تضمین خرید آب را به عهده گرفته است.

او اظهار کرد : ۹۱ درصد منابع آب موجود در بخش کشاورزی ، ۲ درصد دربخش صنعت و ۵ درصد در مصارف آب شرب مصرف می کنیم که در بخش کشاورزی کمتر از ۲۸ درصد و بیش از ۳۸ درصد در بخش صنعت اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ک

خراسان جنوبی پایلوت دراجرای اولین سند سازگاری با کم آبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.