سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۲۵ واحد تولیدی در اردبیل/افزایش ۱۲۷ درصدی صادرات استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۵ واحد تولیدی از ابتدای سالجاری در سطح استان اردبیل به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر تعداد ۲۵ واحد در ۵ ماه گذشته امسال افتتاح و ۱۸ طرح مهم بصورت عملیاتی و آزمایشی شروع بکار نموده اند.

او بیان کرد: امیدواریم ۷۸ واحد تولیدی تا پایان سال جاری در استان اردبیل به مرحله بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی گفت: یکی از رسالت‌های مهم در این برهه اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه یکی از راهکار‌های اساسی برای پایداری صنعت جذب سرمایه گذار خارجی می‌باشد که در این راستا یکی از طرح‌ها در مرحله افتتاح و چندین طرح در حال صدور موافقت اصولی هستند تا سرمایگذار خارجی شروع بکار نماید.

اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی اردبیل

صادقی در خصوص بهبود و بازگشت به تولید واحد‌های غیر فعال بیان داشت: برنامه ریزی‌های خاصی برای تک تک واحد‌های تولید صورت گرفته و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار که توسط بانک‌ها عامل استان مصوب شده بود در سفر اخیر ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت.

 او در ادامه در خصوص وضعیت اشتغال گفت: ۶۰ درصد ایجاد اشتغال یعنی ۱۱ هزار نفر برای سال ۹۸ بعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد که از این تعداد تاکنون ۵ هزار اشتغال محقق شده و در حال ورود به سامانه اشتغال می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این آمار جهت صحت سنجی توسط کمیته‌ای که در استانداری تشکیل شده بدون حضور سازمان مراجعه و موارد را صحت سنجی می‌نمایند و امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۶ هزار اشتغال نیز محقق گردد.

صدور ۱۱۴۵ پروانه تولیدی در اردبیل

صادقی تصریح کرد: در ۲ سال گذشته صنعت استان اردبیل با توجه به برنامه ریزی‌های دقیق و لازم، شتاب خوبی گرفته بطوری که در حال حاضر هزار و ۱۴۵ پروانه تولیدی برای واحد‌های تولیدی و صنعتی صادر شده است و برای اینکه از وضعیت موجود اشتغال و تولید صنعت استان حمایت نموده و آن را حفظ نماییم طبق برنامه ریزی انجام شده آخرین وضعیت واحد‌های صنعتی توسط کارشناسان مربوطه احصاء شده و براساس پایش صورت گرفته تعداد واحد‌های فعال و غیر فعال مشخص گردیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر تعداد واحد‌های غیر فعال استان اردبیل ۳۴ درصد می‌باشد که از میانگین کشوری پایین‌تر می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص وضعیت اشتغال واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال استان اردبیل گفت: حدود ۲۱ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به کار می‌باشند که سهم بسزایی در تولید استان اردبیل دارند.

صادقی درخصوص افق صنعت استان اظهار داشت:سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌هایی را برای افق آینده صنعت استان تدوین نموده و در راستای حرکت همپا با صنعت سایر استان‌ها، موافقت اصولی را برای واحد‌هایی که در مرحله احداث هستند صادر نموده است.

احداث ۶۲۱ پروژه در حوزه صنعت و معدن در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با پایش ۱۲۰۰ طرح توسط یک گروه کارشناسی که برای آن‌ها موافقت اصولی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادرشده و در حال حاضر ۶۲۱ پروژه در حوزه صنعت و معدن فعال در حال احداث می‌باشند و از این تعداد ۴۲۱ واحد بعنوان واحد‌های پیشران و تاثیر گذار در اشتغال و سرمایه گذاری هستند و علیرغم اینکه سهم صنعت استان اردبیل حدود ۳۳ درصد می‌باشد، عملاً این درصد محقق نشده و امید است این واحد‌های تولیدی پیشران سهم صنعت استان را به ۳۳ درصد ارتقاء دهند.

صادقی ادامه داد: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده این ۴۲۱ واحد در حال احداث بصورت هفتگی رصد می‌شوند و در جلسات هفتگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری ادارت مربوطه و در صورت مشاهده هرگونه مشکل اداری توسط کارشناسان و یا حتی در صورت مراجعه حضوری واحد‌های تولیدی آن‌ها مرتفع و در صورت داشتن موانع حقوقی توسط کمیته حمایت قضایی حل و فصل می‌شوند که امیدواریم رشد و توسعه سیمای صنعتی را در استان شاهد باشیم.

او همچنین در خصوص بخش معدن گفت: در بخش معدن نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و در راستای رفع گرانی و تامین کاغذ مورد نیاز، موافقت اصولی تولید کاغذ از کرینات کلسیم (سنگ‌های معدنی) که در جای جای استان ما بوفور یافت می‌شود صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در مشگین شهر پهنه‌های معدنی شامل معادن طلا، مس و مولیبدن در آخرین مراحل خود می‌باشند که با بهره برداری از آن‌ها تحول چشمگیری در رشد و توسعه اقتصاد استان صورت خواهد گرفت.

صادقی با اشاره به افزایش ۱۲۷ درصدی صادرات استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل افزود: در راستای تسهیل سرمایه گذاری امکان سنجی برای فرصت‌های سرمایه گذاری انجام گرفته و در قالب کتابچه جمع آوری شده است تا در مواقع لزوم در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: واحد تولیدی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.