سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آخرین شب جشنواره موسیقی اقوام در بجنورد

نخستین جشنواره موسیقی اقوام به میزبانی خراسان شمالی، با استقبال بی‌نظیر مردم فرهنگ دوست و علاقه‌مند به آیین‌های سنتی به‌کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، نخستین جشنواره موسیقی اقوام خراسان شمالی که به مدت ۴ شب در محل پارک ملی بش قارداش، پذیرای مردم استان، مسافران و علاقه‌مندان بود به‌کار خود پایان داد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: گروه‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، خوزستان و خراسان شمالی در این جشنواره حضور داشتند.

حبیب یزدان پناه افزود: برگزاری این جشنواره با همراهی مردم و حضور گسترده بازدیدکنندگان نشان از این دارد که برای پاسداشت آیین‌ها و موسیقی فولکلوریک که اسناد و تاریخچه فرهنگی یک ملت است، باید همت بیشتری به کار بست.

او گفت: نخستین جشنواره موسیقی اقوام به زیبایی، همدلی و وحدت میان اقوام را در استان گنجینه فرهنگ‌ها به نمایش گذاشت، مردم نیز استقبال خوبی داشتند و شب‌های تابستانی خود را به شنیدن نوا‌ها و تماشای رقص‌های آیینی و محلی اقوام سپری کردند.

یزدان پناه بابیان اینکه پاسداشت موسیقی بومی منجر به وحدت میان نسل‌ها می‌شود، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های اقوام به مردم است.

انتهای پیام/ ر

برگزاری آخرین شب جشنواره موسیقی اقوام در بجنورد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.